علی‌رغم مخالفت‌های دولت آمریکا، دومین محموله کمک‌های بشردوستانه چین روز سه‌شنبه وارد ونزولا شد.

دومین محموله کمکهای بشردوستانه چین وارد ونزوئلا شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دولت ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد روز دوشنبه دومین محموله هوایی چین شامل ۷۱ تُن کمک‌های بشردوستانه وارد کاراکاس شد.

به گفته «کارلوس آلوارادو» وزیر بهداشت ونزوئلا «با احتساب دومین محموله دولت چین و همچنین آنچه تاکنون از دولت روسیه، صلیب سرخ، و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دریافت کردیم، نزدیک به ۱۶۶ تُن کمک‌های پزشکی و دیگر اقلام بشردوستانه وارد کشور شده است».

«لی باورونگ» سفیر چین در ونزوئلا در این باره گفت: امیدواریم با این کمک‌های پزشکی خسارات ایجاد شده بر اثر تحریم‌های خارجی کاهش یابد. این تحریم‌ها شرایط انسانی را در ونزوئلا بدتر می‌کند.

به نوشته اسپوتنیک، نخستین محموله ۶۵ تُنی کمک‌های بشردوستانه چین روز ۲۹ مارس وارد ونزوئلا شد. دولت آمریکا با ادعای اینکه پکن  تسلیحات نظامی به ونزوئلا ارسال می‌کند مخالف ارسال کمکهای بشردوستانه چین به ونزوئلاست. مقامات چین بارها این اتهامات را قویاً رد کرده‌‌اند.

خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت ونزوئلا ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد؛ اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

 مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده اند. طی ماه‌های گذشته آمریکا و متحدانش همزمان با جنگ رسانه‌ای سنگین علیه کاراکاس تلاش کردند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند اما به اذعان رسانه‌های خود آمریکا، تاکنون همه طرح‌های واشنگتن برای روی کار آوردن دولت دست‌نشانده با شکست مواجه شده است. (اینجا)

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار