رئیس هیات مذاکره کننده طالبان تاکید کرد که آمریکا به زودی مجبور به خروج از افغانستان خواهد شد.

آمریکا در آستانه شکست قرار دارد و به زودی افغانستان را ترک خواهد کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شیرمحمد عباس ستانکزی، رئیس هیات مذاکره کننده طالبان در گردهمایی بزرگداشت پیروزی مجاهدین و شکست شوروی که در دوحه قطر برگزار شد گفت: آمریکا در افغانستان در آستانه شکست قرار دارد و به زودی بر اساس توافق و یا به زور افغانستان را ترک خواهد کرد.

شیر محمد عباس استانکزی اظهار داشت: خدا به ما کمک کرد تا 3 ابر قدرت را در قرن گذشته شکست دهیم. سومین ابر قدرتی که اکنون با آن مواجه هستیم نیز انشالله در آستانه شکست قرار دارد. به زودی خواهید شنید که آن‌ها نیز به خواست خود و یا به زور از افغانستان خارج خواهند شد.

رئیس هیات مذاکره کننده طالبان گفت: از خدا می‌خواهیم که آمریکایی‌ها به گونه‌ای خارج شوند که منجر به صلح و ثبات در افغانستان شود تا یک نظام اسلامی در افغانستان تشکیل شده و دیگر بین افغان‌ها خونریزی نباشد.

استانکزی با انتقاد از «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان افزود: غنی در زمان اشغال افغانستان در خارج از این کشور زندگی می‌کرده و در جهاد شرکت نکرده اما از آن اعتبار گرفته و می‌گوید «من افغان هستم و ما روس‌ها را شکست دادیم».

اظهارات رئیس تیم مذاکره کننده طالبان در حالی صورت می‌گیرد که دور ششم از مذاکرات آمریکا با طالبان بدون هیچ دستاوردی در قطر پایان یافته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.