وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با مقامات ارشد روسیه و گفتگو درباره تحولات پیرامون ونزوئلا و خاورمیانه راهی شهر سوچی شد.

ایران و ونزوئلا محور گفتگوی وزیر خارجه آمریکا و رئیس‌جمهور روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) در شهر سوچی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه و ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار و گفتگو خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک تحولات پیرامون اوضاع ونزوئلا، اوکراین، سوریه، کره شمالی و ایران و همچنین توافق‌های کنترل تسلیحاتی محور‌های اصلی گفتگوی وزیر خارجه آمریکا با لاوروف و پوتین خواهد بود.

طبق برنامه اعلام‌شده وزیر خارجه آمریکا قرار بود روز گذشته به روسیه سفر کند، اما در ساعات اولیه روز دوشنبه وزارت خارجه آمریکا از تغییر برنامه مایک پمپئو و سفر ناگهانی او به بروکسل و شرکت در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره ایران خبر داد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  پس از این نشست درباره علت حضور وزیر خارجه آمریکا گفت: «مایک پمپئو این موضوع را برای وزرای خارجه اتحادیه اروپا روشن کرد که ما در برهه زمانی حساسی به سر می‌بریم. باید موضع گیری لازم را در این رابطه داشته باشیم. باید موضع مسئولیت پذیرانه‌ای در این رابطه اتخاذ کنیم. ما به حداکثر شکیبایی و پرهیز از هرگونه تنش اعتقاد داریم».

شبکه الجزیره اما گزارش داد پمپئو تلاش کرد تا سران اروپا را به قطع حمایت از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ترغیب کند، ولی ناامید شد؛ زیرا فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اعضای این اتحادیه به توافق هسته‌ای پایبند هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار