مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای کیفیت زندگی بانوان بی سرپرست و بد سرپرست در سایه مهارت آموزی امکان پذیر است.

ارتقای زندگی بانوان بی سرپرست درسایه مهارت آموزی امکانپذیر استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، خداداد اولیایی  در نشست با عزیز الله عیدوزهی سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در شرایط اقتصادی امروز آشنایی افراد بویژه زنان سرپرست خانوار با آموزش‌های مهارتی و گسترش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در ورود به بازار کار موثر است.

وی با تاکید بر اینکه مهارت آموزی می‌تواند منجر به تولید شغل شود افزود: با تعریف بسته‌های شغلی و مهارتی می‌توانیم برای ورود این قشر به بازار کار بستر سازی کنیم و در این راستا نقش نهاد‌های حمایتی تعیین کننده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: توانمندسازی و فقر زدایی زنان سرپرست خانوار یکی از مهمترین اهداف آموزش‌های مهارتی برای این قشر از جامعه محسوب می‌شود.

وی آموزش و ظرفیت سازی را از ابزار‌های زیربنایی فرآیند توانمندسازی عنوان کرد و افزود: به وسیله آموزش این افراد با مفهوم افزایش بهره وری و توان کسب درآمد آشنا می‌شوند و آموزش می‌تواند آگاهی و اعتماد به نفس آنان را پرورش دهد.

همچنین در این نشست مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان به ارائه آمار عملکرد از آموزش‌های ارائه شده در حاشیه شهر (بانوان بدسرپرست و بی سرپرست) پرداخت و مشکلات پیش روی گسترش مهارت آموزی در حاشیه شهر را مطرح کرد.

انتهای پیام/گ

مهارت آموزی و ارتقاء زندگی بانوان بی سرپرست

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار