مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجانغربی گفت: بیش از دو هزار قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، علی عبدلی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجانغربی در مهاباد گفت: دو هزار و ۵۰ قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ثبت شده که از این تعداد هم اکنون بیش از یکهزار و ۳۰۰ قرارداد به بهره برداری رسیده است. 

وی، با اشاره به وجود ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجانغربی افزود: درحال حاضر ۵۸ درصد از واحد‌های تولیدی این شهرک‌های صنعتی فعال است.

عبدلی، با بیان اینکه هم اکنون ۲۳ هزار و ۱۸۰ نفر در واحد‌های فعال موجود در این شهرک‌ها و نواحی مشغول به کار هستند، گفت: در یک سال گذشته ۱۲ واحد نیمه فعال واقع در شهرک‌های صنعتی استان به چرخه تولید بازگشته اند و با بازگشت آن‌ها برای ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی، اولویت فعالیت شهرک‌های صنعتی را احیای دوباره واحد‌های غیرفعال و نیمه فعال، توسعه زمین‌های شهرک صنعتی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی اعلام کرد.

عبدلی، با اشاره به اهمیت بازیافت پسماند‌های صنعتی در شهرک‌های آذربایجانغربی هم گفت: هم اکنون هشت شهرک صنعتی استان از جمله شهرک‌های مهاباد، بوکان، خوی، سلماس، ارومیه، میاندوآب و ماکو دارای تصفیه خانه مستقل است و ضایعات خود را بازیافت می‌کنند و مابقی نیز توسط شرکت‌های خدمات رسان شهرداری دفع می‌شود.

در حال حاضر ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی از ۳۵ مورد مصوب آذربایجانغربی فعال بوده که یکهزار و ۱۰۰ واحد صنعتی را در خود جای داده است.

انتهای پیام/ج

دو هزار و ۵۰ قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ثبت شده است

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.