رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با ملخ صحرایی به جنوب شرق این استان نیز رسید.

ملخ صحرایی ۱۰ شهرستان سیستان و بلوچستان را درگیر کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حیدر زورقی  اظهار داشت: ۵۹ هزار و ۴۶۰ هکتار از مراتع ۱۰ شهرستان یادشده تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

وی بیان کرد: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته‌های ملخ از آن سوی مرز و استان‌های دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از ۱۳ اسفند سال گذشته در این استان آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۲۱ هزار هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب استان علیه ملخ پوره و ۳۸ هزار و ۴۶۰ هکتار علیه ملخ بالدار بوده است.

وی افزود: شهرستان‌های کنارک و ایرانشهر به ترتیب با ۱۶ هزار و ۷۴۰ هکتار و ۱۳ هزار و ۶۷۰ هکتار بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده اند.

زورقی با بیان اینکه هجوم ملخ‌های صحرایی به سیستان و بلوچستان در این مدت بی سابقه بوده است گفت: در سال‌های ۸۵، ۸۸ و ۹۳ مجموعا مبارزه با این آفت تنها در سطح ۳۸ هزار هکتار انجام شد، اما هم اینک از اسفند سال گذشته تاکنون این سطح به حدود ۶۰ هزار هکتار رسیده است.

وی گفت: با توجه به سطح حمله ملخ صحرایی ضروریست ضمن بسیج همه امکانات سیستان و بلوچستان برای کمک جهاد کشاورزی تخصیص اعتبارات استانی و ملی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) حمله ملخ به این استان همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: ضروریست کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/گ

ملخ صحرایی در سیستان وبلوچستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار