کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:جزایر خلیج فارس،تنگه هرمز و دریای عمان مواج می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ،مرضیه سی سی پور کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:طی امروز همچنان شاهد تلاطم دریا در مناطق دریایی استان خواهیم بود.

وی افزود: در جزایر خلیج فارس و از ساعات غروب در تنگه هرمز و دریای عمان وزش باد کمی شدید خواهیم داشت که توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:از ساعات شب در جزایر خلیج فارس از میزان سرعت باد کاسته خواهد شد.

سی سی پور افزود:توصیه می‌شود طی امروز تمهیدات لازم برای تردد شناور‌های مسافربری برای تردد به جزیره کیش و لارک صورت گیرد.

وی گفت: بعدازظهر امروز با شدت کمتر در سواحل سیریک نیز افزایش باد غربی خواهیم داشت و توصیه می‌شود صیادان با توجه به مواج بودن شرق جاسک از تردد به این مناطق خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود:در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان رشد ابر خواهیم داشت که احتمال رگبار پراکنده باران و رعد وبرق در مناطقی، چون بشاگرد و حاجی آباد پیش بینی می‌شود.

سی سی پور گفت:بعدازظهر چهارشنبه با توجه به تقویت جریانات ناپایدار روی استان شاهد رشد ابر‌های ناپایدار خواهیم بود که علاوه بر رگبار پراکنده در ارتفاعات استان در مناطق مستعد مرکزی و غربی نیز وقوع رگبار موقتی همراه با افزایش باد پیش بینی می‌شود.

 وی افزود:سایر نقاط استان که شرایط بارشی فراهم نیست وزش باد نسبتا شدید موقتی دور از انتظار نیست.

از لحاظ دمایی تغییرات قابل ملاحظه‌ای نخواهیم داشت ازپایان هفته به طور نسبی شاهد افزایش ۱ تا ۲ درجه‌ای دما خواهیم بود.

انتهای پیام/ف

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان سه شنبه ۲۴ اردیبهشت

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.