رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: بدنبال سفر معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در بهمن ماه سال گذشته چهار هزار میلیارد ریال اعتبار به این استان ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: در سفر ۲ روزه‌ای که محمدباقر نوبخت در روز‌های ۲۱ و ۲۲ بهمن سال گذشته به استان اردبیل داشت توافقی با استاندار اردبیل و مجمع نمایندگان شد که ماحصل این سفر و توافقات انجام شده ۶ هزار میلیارد ریال تخصیص اعتبار برای استان اردبیل بود که بخش عمده‌ای از آن تاکنون ابلاغ و تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ برای پایاب سد گیوی و مابقی نیز مربوط به راه آهن و دیگر طرح‌های نیمه تمام در حوزه راهداری و همچنین پروژه‌های زیربنایی استان بود که پیش یینی می‌شود تا پایان اردیبهشت ماه به صورت کامل چهار هزار میلیارد ریال تخصیص یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از این منابع در حوزه راه سازی ابلاغ شده که تخصیص آن به صورت ۱۰۰ درصد در ماه‌های آینده صورت می‌گیرد و هزار میلیارد ریال نیز برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی اختصاص یافته و آب و فاضلاب روستایی باید در جذب این منابع تلاشی مضاعف داشته باشد.

شایقی در مورد مابقی تعهدات این سفر و ضرورت ابلاغ و جذب آن گفت: ۲ هزار میلیارد ریال دیگر این اعتبار نیز مورد پیگیری است که تا پایان سال ۹۸ بتدریج تخصیص و تامین شود.

وی به توزیع اعتبارات بین استان‌ها با برنامه ریزی و هدف گذاری سازمان برنامه و بودجه بر مبنای شاخص جمعیتی اشاره کرد و افرود: از سال ۷۲ با استان شدن منطقه، اردبیل در توزیع اعتبارات همواره در رتبه‌های ۲۷ و ۲۸ کشور قرار داشته، ولی در سال‌های اخیر این روند تغییر یافته به طوری که برغم سهم جمعیتی استان که در رتبه ۲۳ کشور است در جذب اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار دارد.

انتهای پیام/ح

اردبیل در جذب اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی جزو ۱۰ استان برتر کشور است

 

برچسب ها: رئیس جمهور ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار