مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: از تداوم پایش مزارع گندم و جو استان زنجان خبر داد.

پایش مزارع گندم و جو استان زنجان با جدیت ادامه دارد/طرح مبارزه با علف‌های هرز در ۱۰ هزار هکتار اراضی زنجان اجرایی شده استشب خیز مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان ذدر گفتگو با خبر نگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با اشاره به اینکه بازدید مستمر مزارع و اطلاع رسانی زمان دقیق می‌تواند ازبروز بسیاری از خسارت‌ها  به  محصولات کشاورزی جلوگیری کند گفت:پایش مزارع گندم و جو استان زنجان با جدیت ادامه دارد.
 
وی تصریح کرد: علاوه بر پرسنل و  کارشناسان کشاورزی  و مدیریت حفظ نباتات استان ۴۷ نفر نیز از شبکه بخش مراقبت خصوصی وظیفه رصد و پایش عوامل خسارت زای  مزارع را بر عهده دارند.

 وی با بیان اینکه آفت سن از جمله آفات بسیار مهم و خسارت زاى محصول گندم در کشور است افزود:تا به امروز مبارزه با سن گندم در ۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان انجام شده است.

شب خیز همچنین ادامه داد: همچنین طرح مبارزه با علف‌های هرز در ۱۰ هزار هکتار اراضی زنجان اجرایی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد:از ابتدای امسال تاکنون عملیات کانون یابی و کانون کوبی در سطح  ۶ هزار هکتار از زمین‌های منابع طبیعی و مراتع شهرستان طارم علیه ملخ مراکشی  اجرا شده است.

شب خیز افزود: ملخ یکی از آفت‌های عمومی است که در صورت مبارزه نکردن با آن می‌تواند خسارت فراوانی را به محصولات کشاورزی شهرستان وارد کند.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: عملیات مبارزه با  ملخ مراکشی از نیمه دوم اسفند ۹۷ در این شهرستان آغاز شده و مبارزه با این آفت تا اوایل تیر ماه ادامه دارد تا وارد مزارع نشوند.

وی گفت:دامداران، چوپانان و همه مردم در صورت مشاهده کانونی از ملخ مراکشی در مراتع شهرستان طارم مورد را برای مبارزه اطلاع دهند تا کارشناسان جهادکشاورزی اقدام کنند.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: کارشناسان پس از کانون یابی و سم پاشی کانون ملخ‌ها اقدام به نصب پرچم در آن نقطه می‌کنند که باید از ورود دام به این مکان‌ها جلوگیری شود و دامداران این مهم را مورد توجه جدی قرار دهند.

انتهای پیام/ن
 

پایش مزارع گندم و جو استان زنجان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.