اعضای بدن کارمند پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر با رضایت خانواده‌اش به بیماران نیازمند اهدا شد.

فاطمه یداللهی کارشناس معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه سومین مورد اهدای عضو مازندران امسال ثبت شد، گفت: زنده یاد خانعلی احمدی ۵۰ ساله ساکن قائمشهر به دلیل سقوط از ارتفاع در بیمارستان رازی قائمشهر مرگ مغزی شده بود.

وی افزود: کبد و کلیه‌های این مرد میانسال به بیماران نیازمند اعضای پیوندی اهدا شد.

یداللهی با بیان اینکه اعضای بدن ۱۴ نفر پارسال در مازندران اهدا شد، گفت: ۲۸ نفر سال ۹۵ و ۲۳ نفر نیز سال ۹۶ اعضای بدن خود را اهدا کرده بودند.

کارشناس معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه از نظر جلب رضایت برای اهدای عضو نسبت به موارد مرگ مغزی پیشرفت داشتیم، افزود: مازندران جزء استان‌های برتر در شناسایی و مراقبت از مورد مرگ مغزی و تایید و تشخیص مرگ مغزی از سوی پزشکان متخصص است.

یداللهی افزود: هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با اهدای یک تا ۸ ارگان حیاتی خود مانند قلب، کبد، دو ریه، دو کلیه، لوزالمعده و روده فردی را از مرگ حتمی نجات دهد.

یداللهی گفت: ۴۵ هزار نفر در مازندران تاکنون کارت اهدای عضو دریافت کردند و افرادی که تمایل به ثبت نام برای دریافت کارت اهدای عضو هستند به آدرس سایت ehda-center مراجعه کنند.

همچنین روابط عمومی پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر اعلام کرد: کارمند خانعلی احمدی اتویی از بهداشت و درمان پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در پی سقوط از ساختمانی به بیمارستان رازی قائمشهر انتقال و بستری شد.

مصدوم با نظر کادر پزشکی مورد عمل جراحی قرار گرفت، اما در نهایت روز یکشنبه ساعت ۱۱ به علت مرگ مغزی دار فانی را وداع گفت و با رضایت خانواده این ارتشی غیور، پیکرش جهت اهدا عضو به بیماران نیازمند به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد، تا با اعضای او بتواند نجات‌بخش زندگی بیماران نیازمند به اهدای عضو باشد.

لازم به ذکر است؛ مرحوم احمدی ۵۱ سال سن و دارای ۳ پسر بود او امروز در بین ما نیست، اما قلب تپنده‌اش در بدن انسان دیگری خواهد تپید.
انتهای پیام/س
 

اهدای اعضای بدن مرد ۵۰ ساله قائمشهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.