مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق شیراز با توجه به احتمال خطر برق گرفتگی هنگام سرویس دهی و راه اندازی کولر منازل، به شهروندان توصیه کرد برای این انجام کار از متخصصان و تعمیرکاران کمک بگیرند.

توصیه‌های ایمنی برای راه‌اندازی کولربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصطفی رئیسی مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: همزمان با شروع فصل گرما، سرویس و راه اندازی دستگاه‌های برودتی، در دستور کار خانواده‌ها قرار می‌گیرد، بنابراین نصب و راه اندازی سیستم‌های سرمایشی حتما باید توسط برقکار یا سرویس کاری که مهارت و تجهیزات لازم را دارد انجام شود.

وی با بیان اینکه قبل از سرویس کولر باید حتما برق دستگاه قطع شده و بی برقی آن با فازمتر تست شود، افزود: باید در طول مدت انجام سرویس سیستم برودتی، باید مطمئن شویم که برق وصل نمی‌شود.

رئیسی با تاکید بر لزوم نصب فیوز بر سرراه سیم فاز سیستم سرمایشی، ادامه داد: افراد متخصص باید مسیر انشعاب برق و سیم کشی و کابل‌های برق ورودی کولر را کنترل و از صحت مدار و سالم بودن کابل اطمینان حاصل کرده و چنانچه کابل و سیم‌ها بخاطر آسیب فیزیکی یا تابش خورشید فرسوده شده حتما آن را تعویض کرده و از پیچیدن نوار چسب به دور آن خودداری کنند.

مدیر دفتر ایمنی توزیع برق شیراز گفت: سیم ارت کولر را به سیم ارت منزل متصل شود و از ریختن آب با استفاده از شیلنگ یا پارچ روی پوشال‌ها خودداری شود، زیرا امکان آسیب ناشی از برقگرفتگی وجود دارد.

رییسی بیان کرد: قبل از هر بار دست زدن به بدنه کولر برق آن باید قطع و جهت اطمینان از بی برقی آن را با فازمتر تست شود و تحت هیچ شرایطی نباید ترمینال کولر را با دست لمس کرد، زیرا ممکن است برقدار باشد و باعث برق گرفتگی شود.

وی اظهار داشت: حتی برقکار یا سرویس کار کولر هم به تنهایی برای سرویس کولر مراجعه نکند و حتما یک نفر بزرگسال برای مراقبت همراه وی باشد.

رییسی تصریح کرد: احداث سیستم ارت موثر و نصب کلید محافظ جان در ساختمان می‌تواند تا حد زیادی از بروز حوادث برق گرفتگی جلوگیری کند.
انتهای پیام/م

توصیه‌های ایمنی به هنگام سرویس و راه اندازی کولر آبی

برچسب ها: برق ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.