مدیر کل کمیته امداد استان ایلام گفت: این نهاد همه ساله در ماه مبارک رمضان برنامه‌های گوناگونی را برای دستگیری از نیازمندان و مشارکت افراد نیکوکار در این برنامه‌ها فراهم می‌کند.

ضیاء رضایی مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،برنامه‌ها و خدمت رسانی کمیته امداد استان ایلام به نیازمندان در رمضان ۹۸گفت: طرح مفتاح الجنه و تفقد از خانواده‌های نیازمند، طرح اکرام و محسنین، اطعام نیازمندان، طرح همیان مولا، مشارکت در آزادی زندانیان و جمع آوری زکات فطریه از عمده‌ترین برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به اجرای طرح مفتاح الجنه و دلجویی از نیازمندان گفت: در این طرح با محوریت حضور مسئولان در بین خانواده‌های نیازمند و با حضور خیران و مسئولان، بسیاری از مشکلات و نیاز‌های آنان از این طریق برطرف می‌شود.

 رضایی با بیان اینکه حال و هوای روحانی ماه مبارک رمضان با افزایش روحیه انفاق و احسان در جامعه و ارتقا سطح مشارکت افراد خیر در زمینه کمک به افراد نیازمند همراه است افزود:طرح اطعام مددجویان به عنوان یکی از برنامه‌های محوری این نهاد با توزیع سبد‌های غذایی بین نیازمندان و گاهاً سفره‌های افطاری اجرایی شده و اغلب خانواده‌های مددجو از این طریق اطعام می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام ادامه داد: علاوه بر این در هفته کمک به نیازمندان که از نیمه ماه مبارک رمضان تا ۲۱ ماه رمضان نامگذاری شده این نهاد آمادگی کامل برای جمع آوری کمک برای توزیع بین نیازمندان خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در این طرح امدادگران این نهاد در طول ماه مبارک بویژه شب‌های قدر با استقرار در مساجد و دیگر مکان‌های مذهبی نسبت به ثبت نام از افراد حامی برای سرپرستی کردن کودکان یتیم و نیازمند اقدام خواهند کرد.

وی در ادامه بیان کرد: از طریق این طرح کیسه‌های مخصوص بسته‌های غذایی در اختیار افراد نیکوکار قرار داده تا از این طریق کمک‌های آنان جهت توزیع بین نیازمندان جمع آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام یکی دیگر از برنامه‌های این ماه را جمع آوری فطریه و نذورات روزه داران در روز عید سعید فطر عنوان کرد.

وی در پایان اضافه کرد: این وجوهات بلافاصله پس از دریافت بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می‌شود.

انتهای پیام/با

برنامه های کمیته امداد استان ایلام در ماه رمضان

برچسب ها: کمیته امداد ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.