رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در سه حوزه با جمهوری آذربایجان به توافق رسیدیم، در موضوعات داخلی فدراسیون‌ها دخالتی نمی‌کنم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا صالحی امیری (رئیس کمیته ملی المپیک) در خصوص مهمترین بحث‌های مطرح شده در دیدار با وزیر ورزش و جوانان آذربایجان اظهار کرد: جمهوری آذربایجان همسایه ماست و با آن‌ها روابط استراتژیک داریم.  آن ها همیشه در کنار جمهوری اسلامی بوده اند و ما هم همواره در کنار آذربایجان بوده ایم. تلاش ۲ کشور در این است که روابط شان در بحث‌های مختلف را گسترش دهند و در همه زمینه‌ها مثل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی آذربایجان هم برای گسترش روابط با ایران تاکید داشته است. یکی از موضوعاتی که بستر هم کاری بوده است حوزه ورزش و جوانان است خوشبختانه در جمهوری آذربایجان ساختار ورزشی یک ساختاری منسجم است که مستقیما زیر نظر رئیس جمهورشان است.

صالحی امیری: در ۳ حوزه ورزشی با جمهوری آذربایجان توافق کردیم

در ۳ حوزه با جمهوری آذربایجان توافق کردیم

او در ادامه افزود: در ایران نیز وزارت ورزش و جوانان به عنوان محور اصلی ورزش است و کمیته‌های المپیک و پارالمپیک در کنار وزارت ورزش  فعالیت می‌کنند و ما با آذربایجانی ها در ۳ حوزه مذاکره و توافق کردیم. نخست در خصوص تشکیل اردو‌های مشترک، چرا که ظرفیت‌های زیر ساختی بسیار زیاد است. نکته دوم در خصوص نکات علمی و آکادمیک، ما مرکز آکادمی بزرگی در ایران داریم جمهوری آذربایجان نیز توسعه خوبی در بحث زیر ساخت‌ها داشته است که می‌توانیم دراین حوزه‌ها با هم همکاری داشته باشیم و مسئله سوم برگزاری بازی‌های دوستانه است که روابط بین ۲ ملت را تقویت می‌کند تا در رویداد‌های مختلف بازی‌های دوستانه برگزار کنیم و می‌خواهیم یک فدراسیون اکو تشکیل دهیم تا همه کشور‌های ورزشی اکو در آن حاضر باشند این برنامه را درسال جاری آغاز می‌کنیم و اولین رویداد را درایران یا آذربایجان برگزار خواهیم کرد.

اراده دولت و  ملت‌ها بر توسعه روابط است

 صالحی امیری در پاسخ به این سوال که همکاری با جمهوری آذربایجان چه مقدار در جهت توسعه روابط سیاسی و اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود بیان کرد: چیزی که رسالت ماست توسعه در زمینه ورزشی است و بقیه حوزه‌ها وظیفه‌ی ذاتی ما نیست. اما اراده ۲ دولت و ملت توسعه روابط است رئیس جمهور ایران و جمهوری آذربایجان روابط استراتژیک را مطرح کرده اند ۲ ملت روابط فرهنگی بسیار قوی باهم دارند آذری‌ها در ایران احساس می‌کنند که این جا خانه خودشان است ایرانی‌ها نیز وقتی به آذربایجان می‌روند آن جا را خانه خودشان می‌دانند و از این جهت ما قرابت فرهنگی بسیار بالایی باهم داریم. سفیران ۲ کشور نیز نقش بسیار بالایی در این خصوص دارند و در این راستا به طور جدی عمل می‌کنند.

صالحی امیری: در ۳ حوزه ورزشی با جمهوری آذربایجان توافق کردیم

در امور فدراسیون‌ها دخالتی نداریم

صالحی امیری در خصوص شرایط بازگشت احسان حدادی به ایران هم توضیح داد: ما باید از حضور فعال و با انگیزه ورزشکاران استفاده کنیم در چند سال گذشته شکاف‌ها به ما لطمه زده و تلاش من و سلطانی فر بر این بوده قهرمانان را به خانه خودشان برگردانیم امثالی مثل حامد حدادی که در بسکتبال حضور دارند کیانوش رستمی در وزنه برداری و همینطور احسان حدادی که در دو ومیدانی هستند. ما دخالتی در فدراسیون‌ها نداریم و در جهت رفع مشکلاتشان قدم بر میداریم البته که ورزشکاران باید در چارچوب فدراسیون‌های شان رفتار کنند.


بیشتر بخوانید:

وزیر ورزش و جوانان جمهوری آذربایجان وارد تهران شد

سجادی: به طور مستمر با فدراسیون‌ها در ارتباطیم

صالحی امیری: ورزشکاران و فدراسیون‌ها اشیا قدیمی ورزشی را به ما دهند / موزه ورزش باید دیجیتال باشد


انتهای پیام/

اظهارات صالحی امیری در خصوص همکاری با جمهوری آذربایجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار