وزیر خارجه انگلیس در واکنش به افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا در اظهاراتی مغرضانه گفت نباید ایران را مجدداً در مسیر هسته‌ای شدن قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس، در واکنش به افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا و همچنین اقدام کشورمان در لغو برخی تعهدات خود در چارچوب برجام به سبب عهدشکنی‌های غربی‌ها گفت نباید ایران را مجدداً در مسیر هسته‌ای شدن قرار داد.

او در اظهارات مغرضانه خود گفت: نباید بار دیگر ایران را در مسیر گسترش تسلیحات هسته‌ای قرار دهیم.

هفته گذشته حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، در سالگرد خروج آمریکا از این توافق، در پاسخ به بدعهدی غرب از تعلیق بخشی از تعهدات برجامی ایران خبر داد. او در سخنرانی خود اظهار داشت: «برجام تصریح می‌کند که چنانچه برخی از اعضاء توافق را نقض نمایند، بند بیست و شش و بند‌های سی و شش این حق را به ما داده است تا این موضوع را در کمیسیون مشترک مطرح نماییم و تعهداتمان را کاهش دهیم. امروز ما از تعهداتمان می‌کاهیم، ولی از توافق خارج نمی‌شویم.»

بر این اساس، ایران محدودیت‌های مربوط به ذخیره‌سازی آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده را رعایت نخواهد کرد. در عین حال، ایران تهدید کرده است که در مرحله بعد (پس از اتمام مهلت ۶۰ روزه اروپا برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی خود)، توقف بخش‌های دیگری از توافق هسته‌ای را در دستور کار قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار