عملیات ارتش سوریه در حومه حماه و ادلب باعث شد ترکیه احساس خطر کند و تجهیزات بیشتری به سوریه بفرستد.

عملیات ارتش سوریه در حومه حماه و ادلب باعث شد ترکیه احساس خطر کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ترکیه تجهیزات نظامی بیشتری به سوریه ارسال کرد. بر همین اساس کاروانی از تجهیزات نظامی ارتش ترکیه شامل نفربر‌ها و تجهیزات زرهی وارد مراکز نظارت ترکیه در سوریه شدند.

گزارشگر این شبکه در گزارشی گفت: نیرو‌های ارتش سوریه از سمت حومه غربی حماه خود را به مرز‌های اداری جنوب استان ادلب رساندند. این اقدام سوریه خشم ترکیه را به دنبال داشت بر همین اساس خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه از نیرو‌های سوریه خواست برای حفظ توافق آستانه پیشروی خود را متوقف کنند. 

حلمی دمیرچی اوغلو، روزنامه‌نگار ترکیه‌ای گفت: ترکیه از ابتدا با هرگونه عملیات نظامی در ادلب مخالفت کرد زیرا پیامد‌های آن فقط گریبانگیر آنکارا می‌شود. بر همین اساس حرکت ارتش سوریه به سمت ادلب ترکیه را نگران کرده است.

در ادامه گزارش آمده است: آنکارا حملات ارتش سوریه را برای مراکز مراقبت ترکیه خطرناک می‌داند و معتقد است کار گشتی‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند. حملات ارتش سوریه سبب شد ترکیه تجهیزات بیشتری به سوریه اعزام کند. بر همین اساس کاروانی از تجهیزات نظامی ارتش ترکیه با عبور از گذرگاه مرزی باب الهوا در شمال ادلب وارد سوریه شود و به سمت مراکز نظارت ترکیه حرکت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار