مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمانشاه، از ساخت ۲۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده استان از زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ خبر داد .

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بابک عاطفی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمانشاه گفت : بازسازی واحد‌های مسکونی در سطح روستا‌های زلزله زده استان کرمانشاه پایان یافته و در سطح شهر نیز ساخت واحد‌های مسکونی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی، از اتمام عملیات تعمیر واحد‌های تعمیری آسیب دیده ناشی از زلزله ۷.۳ ریشتری غرب کرمانشاه خبرداد و گفت : تمامی مالکان این واحد‌ها به بانک‌های عامل معرفی و با استفاده از تسهیلات نسبت به تعمیر منازل خود اقدام کرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: هم اکنون کار ستاد‌های معین بازسازی دیگر استان‌های مستقر در مناطق زلزله زده تقریبا پایان یافته و این ستاد‌ها در حال تحویل و واگذاری ادامه کار به بنیاد مسکن استان کرمانشاه و بازگشت به استان‌های خود هستند و پیش بینی شده که ساخت واحد‌های شهری در مناطق زلزله زده نیز تا پایان امسال به اتمام برسد.

فرماندار قصرشیرین نیز از واگذاری ۶۷ قطعه زمین برای ساخت واحد مسکونی به ۱۳۴ خانوار مستاجر واحد‌های تخریبی آسیب دیده ناشی از زلزله سال ۹۶ خبر داد.

مرادعلی تاتار افزود: به هر ۲ مستاجر، یک قطعه ۱۵۰ تا ۲۰۰ متری واگذار شده تا در قالب ساختمان ۲ طبقه و استفاده از تسهیلات زلزله همانند واحد‌های تخریبی احداث شود.

وی همچنین از اتمام کار بازسازی واحد‌های تخریبی روستایی ناشی از زلزله ۷.۳ ریشتری خبر داد و گفت: به استثنای چهار روستای تخریبی زلزله ۶ و ۴ دهم ریشتری دیماه پارسال قصرشیرین کار ساخت واحد‌های احداثی در دیگر روستا‌ها پایان یافته است.

وی گفت: کار ساخت منازل شهری نیز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به پیشرفت کار تا پایان امسال شاهد اتمام روند بازسازی این واحد‌ها خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: مالکان واحد‌های آسیب دیده محله‌های حاشیه نشین «پالی آباد»، «پشت امیدوار» و فاز‌های سه و چهار قصرجدید نیز با الحاق این محله‌ها به شهر هم اکنون برای صدور سند به ثبت اسناد معرفی شده و مراحل پایانی را می‌گذرانند و به آن‌ها تسهیلات زلزله همانند دیگر مالکان واحد‌های آسیب دیده پرداخت می‌شود تا نسبت به تعمیر و بازسازی واحد‌های خود اقدام کنند.

تاتار همچنین خواستار تسریع در تکمیل ۳۰۰ واحد مسکن مهر و واگذاری آن‌ها به مردم شد.

وی عنوان کرد: در زلزله پارسال در مجموع ۹۶۰ واحد مسکونی تخریب شد که از واحد‌های تخریبی، ۶۵۰ واحد مسکونی شهری و ۳۱۰ واحد مسکونی روستایی است.

 

 

انتهای پیام/د

بازسازی واحد‌های مسکونی در سطح روستا‌های زلزله زده

 

برچسب ها: مسکن ، بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.