رئیس پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری از طریق فروش سوالات امتحانات نهایی سال ۹۸ هشدار داد .

کلاهبرداری از طریق فروش سوالات امتحانات نهایی سال ۹۸سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال تحصیلی و زمان امتحانات دانش آموزان در مقاطع مختلف کلاهبرداران با سوء استفاده از شرایط موجود اقدام به انتشار و تبلیغ جعلی فروش سوالات امتحانات نهایی سال ۹۸ در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: در این نوع کلاهبرداری، فرد کلاهبردار پس از ارتباط با مشتریان خود که اکثراً دانش آموز هستند، پس از جلب اعتماد آنها با استفاده از تبلیغات گسترده و بهانه‌های مختلف مبالغی را از آن‌ها دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از واریز وجه توسط افرادی که اقدام به خرید می‌کنند، مشاهده می‌شود شخص کلاهبردار هیچ سوالی برای آنها ارسال نمی‌کند و دیگر پاسخگوی تلفن خود نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان ایلام در ادامه با توصیه به دانش آموزان عنوان کرد: چنین ادعا‌ها و آگهی‌هایی مبنی بر فروش سوالات امتحانات نهایی سال ۹۸ در فضای مجازی جعلی بوده و دانش آموزان نباید به این آگهی‌های کذب و دروغین کلاهبرداران اعتنا کنند، تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

وی افزود: خانواده‌ها هم در این مراقب فرزندان خود باشند و با ایجاد محیطی آرام شرایط را برای مطالعه آن‌ها فراهم کنند و فرزندان خود را نسبت به چنین تبلیغات دروغین فضای مجازی آگاه کنند.

جمالی ضمن هشدار به کلاهبرداران گفت: خرید و فروش سوالات امتحانی از موارد مجرمانه بوده و در صورت مشاهده چنین مواردی برابر قانون برخورد‌های لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس پلیس فتا استان ایلام  یاداور شد: عموم مردمی می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اطلاع دهند.

انتهای پیام/با

انتشار و تبلیغ جعلی فروش سوالات امتحانات نهایی در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.