رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت:زندانیان جرایم درجه ۵ تا درجه ۸ که محکومیت سه ماه تا پنج سال دارند می‌توانند با درخواست شخصی از مجازات‌های جایگزین از جمله نصب سامانه الکترونیک مراقبت از زندانیان استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،مرکز مراقبت الکترونیک از زندانیان در ایلام افتتاح شدمحمد رزم رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت:اجرای طرح پابند الکترونیک جهت نظارت الکترونیکی بر زندانیان در حال تحمل حبس  در این استان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح، مجرم و متهم در یک محدوه خاصی در محل و سکونت خودش می‌تواند در کنار خانواده بوده و با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی تحت مراقبت قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام اجرای طرح مجازات‌های جایگزین، بازگرداندن زندانیان به کانون خانواده و کاهش رفع مشکلات و آسیب‌های تحمل حبس برای سرپرست خانوار را از جمله اهداف این طرح برشمرد  و گفت: در سال ۹۷ برای ۲۸۹ نفر از زندانیان، مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شده که این مجازات‌ها شامل جزای نقدی و الزام به خدمات عمومی رایگان بوده است.

وی یاداور شد: فردی که پابند را نصب می‌کند فقط در محدوده‌ای می‌تواند تردد کند که قاضی تعیین کرده است و اگر محکوم تدابیر و دستورات قضایی را رعایت نکند در اجرای حکم او تجدید نظر می‌شود.

عبدالمجید کشوری، نیز در این مراسم، هدف از اجرای این طرح کاهش مشکلات خانواده زندانیان و ارتقای حقوق شهروندی عنوان کرد و گفت: نصب این سامانه بر روی دست و یا پای هر فرد زندانی باید حتما و الزاما با درخواست زندانی و با نظر و تشخیص شورای طبقه بندی زندان که زیر نظر دادستان محترم استان فعالیت می کند، باشد.

 وی ادامه : نصب این پابند بر روی پای زندانی مشخص نمی‌شود و می‌تواند زندگی عادی خود را انجام بدهد و برای افراد تحت قرار نیز امکان نصب و مراقبت هست.

پایان پیام/با

اجرای طرح پابند الکترونیک جهت نظارت الکترونیکی بر زندانیان در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.