مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به هفت برابر حد مجاز رساند.

وزش باد شدید دید افقی در زابل را به ۱۵۰۰ متر کاهش داد/سرعت وزش باد  به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسیدمحسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: : همانطور که انتظار می‌رفت و طی اطلاعیه جوی شماره پنج اداره کل هواشناسی استان نسبت به آن هشدار داده شده بود، امروز وزش باد در نواحی شمال استان شدت گرفت و سبب شد تا دید افقی در محدوده فرودگاه زابل به ۱۵۰۰ متر کاهش یابد.

وی افزود: تا این لحظه بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل از آن غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۹۹۲ میکروگرم بر مترمکعب معادل هفت برابر حد مجاز رسید.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه الگوی وزش باد‌های ۱۲۰ روزه شمال استان آغاز شده است، ادامه داد: وزش این باد شدید تمام پنج شهرستان شمال استان را فرا گرفته است به طوریکه علاوه بر زابل، وزش باد شدید و گردوخاک دید افقی در محل ایستگاه هواشناسی زهک را نیز به ۸۰۰ متر کاهش داده است.

حیدری خاطر نشان کرد: براساس مدل‌های هواشناسی و نقشه‌های پیش یابی، وزش باد شدید و گردوخاک تا پنجشنبه در منطقه سیستان ادامه دارد.

وی اضافه گرد: این شرایط در برخی محور‌های مواصلاتی شمال استان به ویژه بخش‌هایی از محور زابل -زاهدان، زابل-زهک، زابل-هیرمند، زابل-نیمروز و زابل نهبندان موجب کاهش شدید دید افقی و اختلال در تردد‌های جاده‌ای می‌شود.

انتهای پیام/ع

آلودگی هوا در زابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار