مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر به تکرار ادعای حمایت این اتحادیه از توافق هسته‌ای ایران (برجام) پرداخت.

موگرینی: اتحادیه اروپا از توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) پیش از نشست وزرای خارجه این اتحادیه در بروکسل، در جمع خبرنگاران اعلام کرد اتحادیه اروپا از توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

موگرینی تاکید کرد این اتحادیه خواستار خودداری از تنش‌آفرینی در موضوع ایران و بررسی راه‌های ادامه اجرای توافق هسته‌ای است.

موگرینی پیش از دیدار با وزیران خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان که از امضاکنندگان توافق هسته‌ای هستند، گفت: ”ما تا جایی که بتوانیم با همه ابزار و همه اراده سیاسی خود، به حمایت از آن (توافق هسته‌ای ایران) ادامه خواهیم داد.“

پیش بینی می‌شود مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز برای گفتگو درباره ایران، دوشنبه با مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار کند.

موگرینی افزود شب گذشته از (تصمیم مبنی بر) سفر پمپئو به بروکسل - جایی که وزیران خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برای نشست ماهانه در آنجا گردهم آمده‌اند- مطلع شده است. وی گفت: ”ما تمام روز در اینجا دستورکار شلوغی (زیادی) خواهیم داشت. بنابراین باید ببینیم در طول روز چطور می‌توانیم ترتیب برگزاری یک دیدار (با پمپئو) را بدهیم. مسلماً ما همواره از وی استقبال می‌کنیم، اما در حال حاضر هیچ طرح دقیقی وجود ندارد.“

پمپئو در مسیر حرکت به جزیره تفریحی سوچی است. وی قرار است سه شنبه در آنجا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور درباره ایران تبادل نظر کند.

کشور‌های اروپایی هفته پیش اعلام کردند می‌خواهند توافق هسته‌ای ایران را حفظ کنند و ”ضرب‌الاجل“ ایران را - پس از آنکه این کشور محدودیت‌های اعمال شده بر برنامه هسته‌ای خود را کاهش داد و تهدید به اقداماتی کرد که ممکن است توافق هسته‌ای را نقض کند- رد کردند.

این اقدام ایران در پاسخ به تحریم‌های آمریکا بود که در پی اقدام یک سال پیش ترامپ در خارج کردن واشنگتن از برجام، علیه ایران اعمال شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۳:۲۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ننگ بر امریکا
آخرین اخبار