مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان به استقرار ۱۴ فروند بالگرد در لرستان برای امدادرسانی به سیل‌زدگان اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۲۶ سورتی پرواز به مناطق روستایی و صعب‌العبور استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، صارم رضایی در دیدار کارکنان جمعیت هلال‌احمر لرستان با نماینده، ولی فقیه در استان در تشریح فعالیت‌های یکساله این جمعیت اظهار کرد: در سال گذشته به بیش از ۳۳ هزار خانوار خدمات‌رسانی شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به ۱۵۳ هزار و ۴۲۹ نفر در تصادفات جاده‌ای استان امدادرسانی شد، ضمن اینکه ۲ هزار و ۱۷۳ تیم عملیاتی جمعیت در حوادث مختلف حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به ایجاد ۱۸ پایگاه امداد جاده‌ای ثابت طی سال گذشته در استان افزود: ایجاد یک پایگاه کوهستان و هشت پایگاه موقت از جمله فعالیت‌های یک سال اخیر جمعیت هلال احمر استان بوده است.

رضایی بیان داشت: با توجه به نیاز نیرو‌های امداد و عملیاتی به آموزش، این مهم در سه مرحله مختلف همگانی، تخصصی و ضمن خدمت انجام شده است.

وی در خصوص جذب اعتبارات نیز گفت: بیش از ۱۴ میلیارد ریال برای پروژه احداث مرکز اداری الشتر و همچنین ۹ میلیارد ریال برای احداث انبار شرقی مجتمع امدادی این شهرستان جذب و هزینه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی خرم آباد افزود: برای این مجموعه بیش از ۲ میلیارد ریال هزینه شد.

رضایی اظهار داشت: بیش از ۵۰ اسکان اضطراری توسط جمعیت هلال‌احمر برای سیل‌زدگان صورت گرفت، ضمن اینکه اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های پلدختر، دلفان و خرم‌آباد نیز تشکیل شد.

وی به استقرار ۱۴ فروند بالگرد در لرستان برای امدادرسانی به سیل‌زدگان اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۲۶ سورتی پرواز به مناطق روستایی و صعب‌العبور استان انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان ادامه داد: حوادث سیل ملی بود و نیازمند مشارکت مردمی را می‌طلبید، از این رو تیم‌های عملیاتی از ۱۱ استان کشور در بین سیل‌زدگان لرستانی حضور یافته و امدادرسانی کردند، ضمن اینکه بیش از ۴۴ هزار تخته پتو و ۱۱ هزار و ۳۰۱ متر زیرانداز نیز جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/د

انجام ۷۲۶ سورتی پرواز به مناطق روستایی و صعب‌العبور سیل‌زده لرستان

برچسب ها: هلال احمر ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.