«پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد هیچ تغییری در رویکرد واشنگتن در قبال پیونگ‌یانگ وجود ندارد.

شاناهان: آمریکا تغییری در رویکرد خود در قبال کره شمالی نداده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد هیچ تغییری در رویکرد واشنگتن در قبال پیونگ‌یانگ ایجاد نشده است.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: استراتژی ما در قبال کره شمالی تغییری نکرده است، زیرا این استراتژی دیپلماتیک است و به خلع سلاح کامل هسته‌ای مربوط می‌شود. وظیفه من این است که اطمینان حاصل کنم که ما آمادگی لازم را در صورت شکست دیپلماسی در این باره داریم. تمرکز من در این باره بر روی ارتش است. هیچ تغییری در وضعیت نیرو‌های ما، آمادگی آن‌ها و ما وجود ندارد.

پاتریک شاناهان در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: من در حال کار کردن با رئیس جمهور هستم. تمرکز او بر نتایج قرار دارد. وظیفه من این است که به نتایجی دست یابم که این کشور را موفق کند.

سرپرست پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا همچنین درباره موضوع حضور نیرو‌های آمریکایی در مرز‌های جنوبی با مکزیک تاکید کرد: ما تا زمانی که مرز‌ها امنیت پیدا کنند اینجا هستیم.

روز پنج شنبه کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد پاتریک شاناهان را برای تصدی وزارت دفاع این کشور نامزد کند.

پیشتر نیز استفان بیگان، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی اعلام کرد واشنگتن همچنان در‌ها را برای بازگشت پیونگ یانگ به مذاکرات باز نگه داشته است. پس از شکست مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ در هانوی ویتنام، مذاکرات هسته‌ای میان دو کشور به بن بست رسید.

شایان ذکر است کره شمالی چهاردهم اردیبهشت ماه چند فروند موشک کوتاه برد را در شرق این کشور آزمایش کرد. با توجه به بدعهدی‌های آمریکا در مذاکرات با کره شمالی و به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، پیونگ‌یانگ پس از مدت‌ها یک موشک میان برد را آزمایش کرد. همچنین رهبر کره شمالی دستور اجرای مانوری با اهداف دوربرد را صادر کرد. این مانور، دومین آزمایش سلاح‌های کره شمالی در کمتر از یک هفته و در جریان تنش‌های این کشور با آمریکا پس از شکست مذاکرات هسته‌ای بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار