یک کارشناس شهرسازی گفت: مطالعات نشان می‌دهد در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر کرمانشاه در سکونتگاه‌های غیررسمی اسکان دارند.

اسکان غیررسمی در شهر کرمانشاه  رو به  افزایش استبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، بیژن کلهرنیا با بیان اینکه مطالعات نشان داده در شهر کرمانشاه اسکان غیررسمی در حال افزایش است، گفت: بر اساس مطالعاتی که سال ۱۳۸۰ انجام گرفت در شهر کرمانشاه ۱۳ محله اسکان غیررسمی با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت داشتیم که در حال حاضر به ۱۵ محله با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین آمار‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر در شهر کرمانشاه ۱۲۸۰ هکتار محلات اسکان غیررسمی و نامتعارف وجود دارد که اغلب این محلات‌ها پیشینه روستایی دارند که مرکز شهر کرمانشاه را در محاصره قرار داده اند، به گونه‌ای که می‌توان گفت شهر اصلی کرمانشاه در محاصره محلات حاشیه‌ای قرار گرفته است.

کلهرنیا به مطالعاتی که در محلات اسکان غیررسمی کرمانشاه از جمله جعفرآباد انجام شده اشاره و اظهار کرد: مطالعات انجام شده نشان از این دارد که محله جعفرآباد کرمانشاه یک بافت نامنظم دارد که خیابان بندی نداشته و فقر، بیکاری و فراوانی کودکان کار سه مشکل اصلی این محله است.

وی ادامه داد: محله جعفرآباد شهر کرمانشاه حدود ۳۴ هزار نفر جمعیت دارد و می‌طلبد شهرداری جداگانه‌ای داشته باشند.

انتهای   پیام/ز

 

شهر اصلی کرمانشاه در محاصره محلات حاشیه‌ای قرار گرفته است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.