وزارت خارجه امارات اعلام کرد چهار کشتی تجاری در آب‌های منطقه‌ای این کشور مورد هدف قرار گرفته است.

اذعان امارات به هدف قرار گرفتن ۴ کشتی در آب‌های این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­وزارت خارجه امارات متحده عربی در بیانیه‌ای اعلام کرد چهار کشتی تجاری در آب‌های منطقه‌ای امارات مورد تعرض قرار گرفتند.

شبکه العربیه وابسته به دو کشور امارات و عربستان سعودی در خبری فوری با اذعان به هدف قرار گرفتن چهار کشتی تجاری در آب‌های منطقه‌ای امارات مدعی شد این حملات تلفات جانی نداشته است.

رویترز هم اعلام کرد یک سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین در پاسخ به سوال رویترز درباره گزارش انفجار در بندر فجیره امارات گفت در حال حاضر هیچ اظهارنظری در این باره ندارد.

پیشتر مقامات اماراتی هرگونه حادثه و انفجار نفتکش‌ها در منطقه فجیره را تکذیب کرده بودند. برخی از کارشناسان معتقدند نگرانی از افزایش قیمت نفت باعث شد مقامات اماراتی دست به سانسور خبری در این خصوص زده و وقوع هرگونه حادثه را تکذیب کنند.

شبکه المیادین ظهر امروز با اعلام وقوع انفجار‌های مهیبی در  بندر فجیره امارات تاکید کرد صدای انفجار‌ها به وضوح شنیده شد. در پی وقوع انفجارها هواپیما‌های آمریکایی و فرانسوی بر فراز بندر به پرواز در آمدند. آمار نفتکش‌هایی که دچار حریق شده اند در خبر‌ها هفت تا ده نفتکش اعلام شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داده بود بنابر گزارش‌های چند رسانه، صبح یکشنبه چندین انفجار مهیب در بندر فجیره در امارات عربی متحده رخ داده است.

رسانه‌های محلی به نقل از شاهدان اعلام کردند جنگنده‌های فرانسوی و آمریکایی هنگام وقوع حادثه بر فراز این بندر پرواز می‌کردند.

گزارش‌های بیشتر حاکی از آن است که انفجارها پس از آتش گرفتن دست کم هفت نفتکش رخ داده است.

منابعی در بندر فجیره اسامی نفتکش‌هایی را که هدف قرار گرفتند هم اعلام و تاکید کردند تانکرالمجد به شماره۹۷۷۳۸۰۰ / سوپرتانکر المرزوق به شماره۹۱۶۵۷۶۲/ نفتکش الماریج به شماره ۹۳۹۴۷۴۱/ نفتکش الامیجال به شماره۹۱۴۷۷۶۷۴/ نفتکش خمسا۱۰ به شماره ۹۴۳۲۰۷۰۴ از جمله تانکر‌هایی است که هدف قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۱۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
عربستان و امارات : یادتان هست که هنگامیکه سرمستانه و با قدرت بندر الحدیده کشور یمن را شب و روز بمباران میکردید مبارزان یمنی تهدید کردند که جواب بمباران های شما را در این بندر در زمانی مناسب و مکانی مناسب خواهند داد؟ یادتان هست؟ مبارزین یمن کجا؟ قدرت نظامی ایران کجا؟ نه تنها شما( عربستان - امارات ) بلکه ارباب گاوچران شما هم هیچ غلطی در تقابل با ایران نمی توانید بکنید.....پس مرتب طرح و ایده ندهید و در مورد ایران خیالبافی و اظهار اراجیف نکنید............................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
بله عزيزان من چوب خدا صدا نداره حقشونه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۴۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
این کار عربستان است عریستان باآن ولیعهد خامش دید با تحریک بن زائد فریب خورد ه وجنگ دریمن راه انداخت و نتوانست پس ازچندسال دریمن هیج کاری بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
لعنت بر دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
آه یمنی ها گرفتشون
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۱:۳۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
دمش گرم هرکی زده ولی امیدوارم بیشتر بزنه
آخرین اخبار