آمریکا پس از ناکامی در انصراف ترکیه از خریداری سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه تلاش دارد هند را از خرید این سامانه منصرف کند.

تلاش واشنگتن برای انصراف هند از خرید سامانه اس-۴۰۰به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های روسی اعلام کردند آمریکا پس از ناکامی در انصراف ترکیه از خریداری سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ (s-۴۰۰) از روسیه، هم‌اکنون تلاش دارد تا هند را از خرید این سامانه موشکی منصرف کند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های هندی روز یکشنبه گزارش داد واشنگتن اخیراً به دهلی نو پیشنهاد داد به جای سامانه اس-۴۰۰ روسیه، سامانه‌های دفاع موشکی آمریکایی «تاد» و «پاتریوت» را خریداری کند.

طبق قانون ۲۰۱۷ فدرال آمریکا که روسیه، کره شمالی و ایران را هدف تحریم‌هایی قرار داده است و کشور‌های دیگر را از مذاکره در خصوص توافقات دفاعی با کشور‌های نامبرده منع می‌کند، در صورتی که هند همچنان به خرید سامانه‌های اس-۴۰۰ ادامه دهد، با تحریم‌های آمریکا روبرو خواهد شد.

پیش از این، اما یک مقام وزارت دفاع آمریکا در ماه مارس اعلام کرد واشنگتن در حال ارائه «پیشنهاد‌های جایگزین» به هند است.

دهلی نو اکتبر گذشته طی قراردای ۵.۴۳ میلیارد دلاری موافقت خود را برای خرید سامانه اس-۴۰۰ روسیه اعلام کرد. بر اساس این قرارداد قرار است روسیه بین اکتبر ۲۰۲۰ و آوریل ۲۰۲۳ این سامانه را تحویل هند دهد.

پیش از این نیز تصمیم جدی ترکیه به خرید سامانه اس-۴۰۰ روسیه موجب خشم مقامات آمریکایی شد و علی‌رغم تهدید‌های فراوان واشنگتن، آنکارا اعلام کرد تحت هر شرایطی این سامانه روسی را خریداری خواهد کرد و روند تحویل آن از ماه ژوئیه سال جاری آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار