بازگشت اهالی ۳ روستای سیل زده مسیر خسرج به خانه‌های خود

سرپرست فرمانداری شهرستان حمیدیه از بازگشت اهالی ۳ روستای سیل زده مسیر خسرج به خانه‌های خود خبر داد.

شاهین هاشمی، سرپرست فرمانداری شهرستان حمیدیه درخصوص آخرین وضعیت روستا‌های سیل زده این شهرستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به فروکش کردن آب رودخانه کرخه و ایجاد تمهیدات لازم و آهک پاشی مانده آب در روستا‌های این شهرستان و عادی شدن شرایط، اهالی ۳ روستا دیگر از روستا‌های در مسیر خسرج بخش مرکزی حمیدیه به محل سکونت خود بازگشتند.

وی، روستا‌های خسرج خلف، بیت شوکایه و خسرج عوده را از روستا‌هایی عنوان کرد که اهالی آن‌ها به خانه های خود بازگشتند و افزود: روستا‌های مابقی که در پادگان مستقر هستند، طی روز‌های آینده به روستای خود باز می‌گردند.

هاشمی، درخصوص وضعیت تردد در مسیر خسرج اظهار داشت: مسیر خسرج به مساحت ۴۰ کیلومتر بازگشایی شده، ولی نیاز به تعمیر و بازسازی دارد.

گفتنی است؛ از ابتدای سال جاری تاکنون، افزایش ورودی و خروجی سد‌های خوزستان، سبب افزایش دبی رودخانه‌های کارون، کرخه و دز شد و آبگرفتگی روستا‌های بسیاری در مسیر این رودخانه‌ها را به دنبال داشت و اهالی این روستا‌ها را مجبور به ترک خانه و دیار خود کرد.

در این سیلاب ویرانگر، بسیاری از خانه‌ها و زمین‌های کشاورزی گندم و کلزا و جو به زیر آب رفت و سبب کاهش تولید محصولات زراعی در سال جاری شد، اما خوشبختانه با تهمیدات مناسب و همکاری اقشار مختلف مردم و مسئولان، این حادثه تلفات جانی در پی نداشت.

انتهای پیام/گ

روستاییان به منال خود بازگشتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.