۵۰۰ آبگرمکن خورشیدی بین ساکنان مناطق جنگلی فارس توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت:  نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و صیانت از جنگل‌ها در بین مردم با استفاده از طرح جایگزینی سوخت‌های نفتی و گازی به جای هیزم جنگلی و نیز آبگرمکن‌های خورشیدی در مناطق جنگلی استان از سال ۹۰ تاکنون اجرا شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته برای تهیه این تعداد آبگرمکن خورشیدی از محل اعتبارات ملی وصندوق توسعه ملی هزینه شده است، افزود: هدف از این اقدام ارتقاء ضریب حفاظتی از ذخایر ژنتیکی و عرصه‌های جنگلی استان با مشارکت جوامع محلی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس تصریح کرد: از ابتدای توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی در استان تاکنون تعداد ۵۰۰ آبگرمکن در اختیار روستاییان حاشیه عرصه‌های جنگلی قرار گرفته که از این تعداد ۱۴۲ دستگاه با همکاری سازمان جنگل‌ها و وزارت دفاع در شهرستان‌ها و تعداد ۱۰۲ دستگاه دیگر نیز با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان در منطقه مشایخ از توابع ممسنی توزیع شده است.

بوستانی ادامه داد: تعداد ۲۵۶ دستگاه آبگرمکن خورشیدی طی هفت سال اخیر درشهرستان‌های شیراز،کوهمره سرخی، کازرون، مرودشت، سپیدان، ممسنی، رستم، خرامه، خرم بید، فیروزآباد، ارسنجان، جهرم، سروستان، بوانات، اقلید و پاسارگاد نصب و راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: هزینه خرید و نصب آبگرمکن‌های توزیع شده سه میلیون و ۸۰۰ هزارتومان برآورد شده، که از این مبلغ تنها ۵۰۰ هزار تومان را جنگل نشینان برای نصب، لوله کشی و راه اندازی پرداخت کرده اند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده با نصب این آبگرمکن‌ها در روستا‌های این مناطق از قطع بسیاری از درختان جنگلی بطور چشمگیری جلوگیری شده است.

بوستانی تاکید کرد: علاوه برنصب آبگرمکن‌های خورشیدی، ۷۹ دستگاه تنور گازی در شهرستان‌های جنگلی استان از جمله رستم، ممسنی، مرودشت، سپیدان، فیروزآباد و بوانات توزیع شده است.

وی گفت: برای اجرای کامل توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی در دیگر مناطق جنگلی استان فارس نیاز به بیش از ۵ هزار دستگاه آبگرمکن خورشیدی است تا همه روستا‌های جنگلی این استان به این سیستم پاک و بدون آلاینده مجهز شوند.

انتهای پیام/ت

توزیع ۵۰۰ آبگرمن خورشیدی در مناطق جنگلی فارس

برچسب ها: محیط زیست ، عکس طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار