طرح ساماندهی ۱۰۴ آموزشگاه هنر‌های نمایشی، تجسمی و موسیقی استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: از شمار۱۰۴ آموزشگاه، ٧٧ آموزشگاه در حوزه هنر‌های تجسمی، ٩ آموزشگاه در حوزه هنر‌های نمایشی و ١٨ آموزشگاه در زمینه موسیقی مجوز دارند.

محمد حسین زندویان افزود: با اجرای طرح ساماندهی آموزشگاه‌های هنری هم می‌توان آموزشگاه‌های غیرفعال را شناسایی و برای فعال سازی آن‌ها اقدام کرد و هم زمینه بهبود فعالیت آموزشگاه‌های فعال از طریق ساز و کار‌های مورد نیاز را فراهم کرد.

وی همچنین ادامه داد: صدور کارت صلاحیت آموزشگاه‌های آزاد هنری با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نیمه دوم پارسال آغاز شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: متقاضیان دریافت کارت صلاحیت تدریس و تمدید کارت در رشته‌های موسیقی، تجسمی، نمایشی و مد و لباس می‌توانند برای ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی www.aes.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

زندویان به آغاز تدوین بانک اطلاعات هنرمندان استان بوشهر نیز اشاره کرد و گفت: فعالان حوزه‌های مختلف هنرمندان موسیقی می‌توانند با مراجعه به سامانه بانک اطلاعاتی موسیقی کشور اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی افزود: سامانه مربوط به فعالان هنر‌های نمایشی و تجسمی نیز به زودی فعال و به هنرمندان اطلاع رسانی می‌شود.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در پنج سال گذشته استان بوشهر جشنواره‌ای ملی برای هنر‌های تجسمی نداشته که سعی داریم یک جشنواره مطلوب ملی را در استان برگزار کنیم.

انتهای پیام/ک

طرح ساماندهی آموزشگاه‌های هنری در استان بوشهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.