مهتاب شکریان گفت: نمایشنامه «اکلیل» به اتفاقات جامعه امروز و علت پوچی زندگی زوج‌های جوان می‌پردازد.

///مهتاب شکریان کارگردان نمایش « اکلیل» درخصوص این نمایش در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: درباره روند شکل گیری نمایش «اکلیل» با مهدی کوشکی به عنوان نویسنده کار صحبت کردیم و این نمایشنامه با توجه به نیازهای حال جامعه که توسط فضای مجازی رخ می دهد , نوشته شد تا معضلات جامعه به شکلی در آن دیده شود.

وی افزود:نمایشنامه « اکلیل» به اتفاقات جامعه و اینکه چرا جوانانی که به تازگی ازدواج کرده اند  به سمت پوچی می روند، می رویم .

کارگردان نمایش « اکلیل» با بیان اینکه فقط در جهان سوم اسمی به عنوان فضای مجازی را می بینیم در حالی که در دنیا چیزی به عنوان فضای مجازی وجود ندارد،گفت: هر اپلیکیشنی مانند اینستاگرام ساعت دارد و همه چیز طبق روال پیش می رود. امروزه این فضای مجازی سبب شده تا پیوندهای خانوادگی گسسته و زندگی ها به بن بست برسد.

وی ادامه داد: نمایشنامه « اکلیل» زندگی زن و شوهری جوان است که به دنبال هیجان هستند و به هر دلیلی اتفاقاتی را رقم می زنند که هیجان های زندگی خود را بیشتر کنند که این موضوع  به دلیل پوچی در زندگی است و ما این را در زندگی بسیاری از افراد جامعه می بینیم . این نمایشنامه به اعتیاد, دزدی  و تغییر جنسیت اشاره کرده است و اینکه جوانان به هر عملی دست می زنند تا به هیجان برسند اما باز هم به پوچی می رسند.

شکریان با اشاره به اینکه می خواستیم یک کار مینیمال را انجام دهیم، بیان کرد: قصد داشتم این نمایش صرفا بازیگر محور باشد و در کوتاه ترین زمان ممکن، هدف را به مخاطب نشان دهد و فکر می کنم با توجه به نقدها و صحبت های تماشاگران این اتفاق برای نمایش « اکلیل» شکل گرفت.

شکریان افزود:  با مهدی کوشکی صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که بر اساس کاراکتر نگار عابدی نمایشنامه را بنویسیم و البته از مهدی کوشکی تشکر می کنم ایشان علاوه بر نویسنده و بازیگر کار , حامی خوبی نیز هستند.

شکریان درخصوص استقبال مخاطبان از نمایش گفت: با توجه به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان نمایش را اجرا می کنیم اما استقبال مخاطبان خوب بوده است و امیدوارم استقبال آنها تا روزهای پایانی هم خوب باشد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط با مدیران سالن های خصوصی مشکل است , گفت: من مشکلات بسیاری برای نمایش پیشین خود داشتم ولی خوشبختانه این مشکلات در نمایش « اکلیل» برای من کمرنگ بود اما ارتباط با مدیران سالن های خصوصی سخت است  البته در این نمایش بیشتر مشکل زمان را داریم زیرا در روزهای نخست ماه رمضان هستیم ولی مدیر تئاتر مستقل , مصطفی کوشکی و عواملشان بسیار با ما همکاری می کنند و قرار است زمان اجرا کمی تغییر کند.

شکریان درخصوص کارهای آتی خود گفت: در حال حاضر تهیه کنندگی نمایش « بیا جلوتر» را بر عهده دارم که کاری تک پرسوناژ است و در عمارت نوفل لوشاتو اجرا می شود.

در خلاصه این نمایش آمده است:

این نمایش درباره زوجی است که در ارتباط با هم به پوچی رسیدند و برای خلاصی از این پوچی دست به کارهای عجیبی می‌زنند از جمله...

گفتنی است نمایش  «اکلیل» با بازی مهدی کوشکی و نگار عابدی،   از تاریخ ۱۶ تا ۳۱ اردیبهشت هر شب ساعت ۱۹ در تئاتر مستقل تهران بر روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار