نماینده تهران گفت: مردم نمی‌توانند ببینند بین کابینه ناهماهنگی وجود دارد، لذا رئیس جمهور این هماهنگی اقتصادی را بر طرف کند.

نماینده مردم تهران گفت: ناهمانگی کابینه برای مردم قابل تحمبل نیست/ آقای روحانی! تلاش بیشتری برای مطالبات مردم کنیدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۲ اردیبهشت) در نطق میان دستور خود، گفت: به مثلث نابخرد ترامپ، پمپئو و بولتون می‌گویم که شما با ایجاد رعب و وحشت نمی‌توانید مردم مقاوم ایران که در طول ۴۰ سال آبدیده گشته‌اند، وادار به تسلیم کنید.

نماینده مردم تهران افزود: ملت صلح دوست ایران هرگز به دنبال جنگ نیست، اما به هرگونه تجاوز بیگانگان پاسخ پشیمان کننده‌ای خواهد داد، البته شما هم دروغ می‌گویید، به دنبال مذاکره نیستید بلکه کمپین تبلیغات انتخاباتی به راه انداخته‌اید. راستی اگر می‌خواستید از برجام خارج نمی‌شدید، اگر می‌خواستید تحریم‌های ظالمانه و یک سوی علیه ایران برقرار نمی‌کردید. سپاه پاسداران ما را تروریست اعلام نمی‌کردید، همچنین تحریم نفتی ایران را لغو نمی‌کردید، حتی اخیرا آهن، آلومینیوم، مس و امسال این فلزات را در لیست تحریم‌ها قرار نمی‌دادید.

وی ادامه داد: ما در شرایط کنونی با وضعیت فعلی هیچگونه مذاکره‌ای نداریم، اما در وضعیت مناسب و به صورت مشروع و بازگشت آمریکا به برجام اصل مذاکره را رد نمی‌کنیم، همین امروز هم ۹ میلیون نفر طومار در آمریکا علیه ترامپ امضا کرده‌اند و درون کنگره مخالفان جدی دارد که ما می‌توانیم دیپلماسی پارلمانی را در این زمینه فعال نماییم.

کواکبیان گفت: در اینجا به اروپایی‌ها می‌گویم تصمیم شورای عالی امنیت ملی یک تصمیم حداقلی است و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بدعهدی‌های شما را فراموش نمی‌کنند. اگر در زمینه تبادل اقتصادی و تحریم‌های نفتی اقدام جدی نکنید، حتما پاسخ قاطع کننده‌تری به شما خواهیم داد.

نماینده مردم تهران درباره مسائل داخلی، گفت: بار‌ها گفته‌ام و باز هم تکرار می‌کنم اقتدار دیپلماسی و نظامی ما در جهان منوط به رضایت اکثریت مردم ایران است. ما قرار نیست به هیئت حاکمه آمریکا کرنش کنیم، پس بیاییم همگی حتما به مطالبات مردم به ویژه خواسته‌های معیشتی آن‌ها کرنش کنیم.

وی گفت: وضعیتی که مجمع تشخیص در رابطه با مصوبات مجلس و از جمله مصوبه آخر ما در بحث استانی شدن انتخابات پیش گرفته است، تفسیر از قانون اساسی است؛ اما به نمایندگان می گویم باید توجه کنید زمانی خط قرمز ما فقط قانون اساسی و شریعت بود اما امروز گفته می شود مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای سران قوا، سیاست های کلی، شورای عالی فضای مجازی هم باید مد نظر باشد پس خاصیت مجلس چیست که در رأس امور است.

نماینده مردم تهران درباره نمایندگان مجلس، گفت: ما اگر حرمت امامزاده را رعایت نکنیم، حتما علیه ما جوسازی می‌شود. تک تک نمایندگان باید مراقب اقدامات خود باشند، نماینده‌ها در استانی شدن انتخابات رأی دادند و به هر دلیلی مخالف بوده‌اند، چرا پس از مصوبه مجلس مخالفت خود را اعلام می‌کنند؟

وی درباره قوه مجریه، گفت: آقای رئیس جمهور، مردم ما مردم بسیار خوبی هستند، ۲۴ میلیون به شما رأی دادند و از شما می‌خواهند لااقل در کابینه دوم تلاش بیشتری برای مطالبات مردم و خواسته‌هایی که شما در انتخابات اعلام کردید را به عمل بیاورید.

کواکبیان گفت: مسئله بعدی هماهنگی تیم اقتصادی شما است؛ مردم تحمل می‌کنند، اما نمی‌توانند ببینند بین کابینه ناهماهنگی وجود دارد، از شما می‌خواهند که این هماهنگی اقتصادی را انجام دهید.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: آقای رئیس جمهور وضعیت نشر کتاب و مطبوعات بسیار ناگوار است. ما مطبوعاتی‌ها فرصت می‌دهیم اگر حل نکردید مجبوریم ناخواسته در این شرایط سخت تعطیل شویم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۴:۰۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
تا الان هم هیچ اقدامی برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی که بر مردم هست توجه نکردنند که مردم دارند له میشوند از تورم و گرانی .دلسوزان به فکر مردم باشید
آخرین اخبار