رئیس هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب با تأکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در تهیه گزارش‌ها گفت: این هیئت متشکل از ۱۵ کارگروه است که تلاش می‌کنیم گزارش‌های ما دقیق، علمی و بی‌طرفانه باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمود نیلی احمدآبادی صبح امروز در نشست مشترک با رئیس و اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه باید از ظرفیت کارشناسان سطح ملی برای تهیه گزارش سیلاب‌های اخیر در کشور استفاده کرد، اظهار داشت: برای رسیدن به گزارشی جامع، دقیق و کارشناسی باید همکاری بین دانشگاه‌ها توسعه یابد.

وی افزود: استفاده از مهارت متخصصان در حوزه سیلاب از اهداف تشکیل هیئت ویژه از سوی رئیس جمهور بوده است. تلاش مجموعه محققان و اساتید در این کارگروه رسیدن به راهکار‌های موثر در مسیر توسعه پایدار و کم کردن مشکلات است.

رئیس هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب یادآور شد: رئیس جمهور در حادثه پلاسکو نیز مسئولیت تهیه گزارش را برعهده دانشگاه‌ها گذاشته بود و نتیجه خوبی هم حاصل شد.

وی ادامه داد: هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب متشکل از ۱۵ کارگروه است که تلاش می‌کنیم گزارش‌ها دقیق، علمی و بی‌طرفانه باشد.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه بین دانشگاه منابع طبیعی گرگان و هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب به امضا رسید. این تفاهم‌نامه در ۶ ماده درخصوص همکاری علمی، پژوهشی، فنی و اجرایی برای تهیه و تدوین گزارش ملی سیلاب‌ها در کارگروه‌های هوا و اقلیم، هیدرولوژی و منابع آب، مهندسی رودخانه و سازه‌های هیدرولیکی، مدیریت بحران، منابع طبیعی و کشاورزی، محیط زیست، اقتصاد و تامین مالی و معرفی نماینده در کارگروه‌های ملی انجام می‌شود.

استفاده حداکثری از نظر‌های کارشناسی همکاران هیئت در گلستان، همکاری با نمایندگان استان در معرفی به سازمان‌ها و اخذ اطلاعات به عنوان هیئت جزو تعهدات این کارگروه‌های ویژه است. همچنین معرفی اعضای هیئت علمی صاحب‌نظر و کارشناسان خبره برای همکاری، جلب مشارکت فنی و علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی گرگان و سایر مراکز آموزشی، پژوهشی گلستان و کارشناسان استان در تبیین واقعیت‌های این حادثه از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/پ

برآورد خسارت سیل در کشور

برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.