طبق قراردادی که در سپتامبر سال ۲۰۱۵ میان دهلی‌نو و واشنگتن امضا شد، نیروی هوایی هند روز شنبه یک فروند بالگرد AH-۶۴E آپاچی را تحویل گرفت.

­نیروی هوایی هند نخستین بالگرد آپاچی خود را از بوئینگ تحویل گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طبق قراردادی که در سپتامبر سال ۲۰۱۵ میان دهلی‌نو و واشنگتن امضا شد، نیروی هوایی هند روز شنبه یک فروند بالگرد AH-۶۴E آپاچی را تحویل گرفت. این یکی از ۲۲ بالگرد سفارشی هند بود. هند تا پیش از ماه مارس سال ۲۰۲۰ سایر سفارشات خود را دریافت خواهد کرد.

در مراسمی که روز شنبه در یکی از کارخانه‌های بوئینگ در آریزونای آمریکا برگزار شد، نظامیان هندی نخستین بالگرد خود را تحویل گرفتند. این بالگرد قرار است در ماه ژوئیه به هند منتقل شود. هند همچنین ۱۵ بالگرد ترابری سنگین CH-۴۷ شنونک به بوئینگ سفارش داده است. نیروی زمینی هند هم که برای حق خرید بالگرد‌های جنگنده با نیروی هوایی این کشور رایزنی کرده است، به دنبال خرید شش فروند آپاچی است.

بالگرد‌های آپاچی با حداکثر سرعت ۳۶۵ کیلومتر در ساعت به عنوان یکی از سریعترین بالگرد‌های جهان شناخته می‌شود. این بالگرد در سال ۱۹۷۰ توسط شرکت بالگردسازی هیوز ساخته شد به بالگرد تهاجمی اصلی نیرو‌های هوایی آمریکا در اواسط دهه ۸۰ تبدیل شد.۲ هزار و ۲۰۰ فروند از این بالگرد تولید شده است. از سال ۲۰۱۵ شرکت بوئینگ که شرکت مک دانل داگلاس را جذب کرد این بالگرد را تولید می‌کند. مک دانل داگلاس در سال ۱۹۸۴ شرک هیوز را جذب کرده بود.

این بالگرد در پاناما، جنگ خلیج فارس، افغانستان، عراق، لیبی و یمن به کار گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار