به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیربازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج گفت :سامانه سامد ۱۱۱ شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت در سراسر کشور بوده که همه مردم میتوانند ایده ها، انتقادات، پیشنهادات، شکایت و درخواستهای خود را مطرح نمایند.
علیرضا کاظمی گفت: هدف از راه اندازی این سامانه تقویت و تعامل بین مردم و دولت، رسیدگی به مطالبات، ایجاد تمهیدات لازم برای برقراری ارتباط بین مردم و دولت و نیز پاسخگویی سریع به مشکلات مردم در ارتباط با دستگاههای اجرایی است.
وی از پاسخگویی به بیش از ۵ هزار درخواست و مطالبات شهروندان از طریق سامانه سامد در طول سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: نظارت مردم بر عملکرد دولت و دستگاههای اجرایی از مهمترین اهداف ایجاد این سامانه است.
وی اضافه کرد: ۳۱۲۰ مورد ثبت خدمت درج خدمات ارائه شده به متقاضی در سیستم سامد و ۱۲۸۲ درخواست که مربوط به شهرداری نبوده و به ادارات مربوطه ارجاع داده شد.
کاظمی اعلام کرد: تنها ۵۹۲ مورد از درخواستهای شهروندان به دلیل اینکه شهرداری امکان اجرای درخواست را ندارد پاسخ منفی داده شده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: ۶۷ مورد مشاوره شده، ۱۰ مورد به بایگانی ارجاع و ۵ مورد نیز در دست اقدام از دیگر موارد ارجاع شده است.
کاظمی بیان کرد: مدیریت بازرسی و حسابرسی داخلی در طول سال گذشته تعداد ۲۰۶ مورد از شکواییههای ارجاعی را به صورت مراجعات حضوری و تلفنی پاسخ داده، ۱۳۳ مورد را به سازمان بازرسی کل کشور و ۷۵ مورد را نیز جهت پاسخگویی به دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و امور حقوقی استانداری ارجاع داده است.
مدیر بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندجتصریح کرد: تمام تلاش این مدیریت بر آن است تا در کمترین زمان ممکن به شکایات و درخواستها پاسخ داده شود و مشکلات شهروندان در اسرع وقت برطرف شود.
انتهای پیام/ع