معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از شرکت ۵۶ هزار نفر از دانش آموزان استان در نهضت ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان امروز در حاشیه برگزاری همایش تجلیل از حافظین جزء سی ام قرآن کریم و فعالان عترت و نماز گفت: استان کردستان در طرح حفظ جز ۳۰ قرآن بر اساس توافق نامه با وزارت، سهمیه ۲۰ هزار نفری داشت، ولی با استقبال در موقع ثبت نام، شاهد شرکت ۵۶ هزار دانش آموز در این طرح بودیم.

حجت الله نریمانی  افزود: برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طرح نهضت ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ برای دانش آموزان و فرهنگیان در مدارس اجرایی شده است.

نریمانی هدف از اجرای این طرح ملی را ترویج فرهنگ عمومی قرآن، انس دانش آموزان با قرآن، گسترش سبک زندگی اسلامی و ایجاد آمادگی در دانش آموزان برای مواجهه با هجمه‌های فرهنگی در دنیای امروز عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: روی آوردن نسل جوان به قرآن و آموزه‌های قرآنی موجب دوری آنان از ناهنجاری‌ها و انحرافات می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای تربیت دینی دانش آموزان، در مجموع ۲۸ برنامه در دستور کار فعالیت‌های پرورشی استان قرار دارد که برگزاری مسابقات قرآن و معارف اسلامی، اجرای طرح مصباح الهدی و امام شناسی و سبک زندگی اسلامی، آموزش عملی نماز، برگزاری جلسات گفتمان‌های دینی، اجرای کرسی‌های تلاوت و. از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

گفتنی است؛ در سال تحصیلی جاری نهضت ملی حفظ قرآن کریم به عنوان یکی از برنامه‌های محوری معاونت پرورشی و فرهنگی به واحد‌های اداری و آموزشی استان ابلاغ شده است و دانش آموزان و فرهنگیان می‌توانند با شرکت در این برنامه علاوه بر برخورداری از برکات معنوی از جوایز ارزنده طرح نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ع

در راستای تربیت دینی دانش آموزان، در مجموع ۲۸ برنامه در دستور کار فعالیت‌های پرورشی استان قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.