مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت‌های آزمایشگاهی در استان ۵۰ درصد افزایش یافته بطوری که پارسال افزون بر ۵۵ هزار و ۵۰۰ مورد آزمایش انجام شده است.

فعالیت‌های آزمایشگاهی ۵۰ درصد افزایش یافته استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  دکتر مهدی حسینی مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌های اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در زمینه مدیریت و بهداشت بیماری‌های دامی، انجام نظارت‌های بهداشتی- قرنطینه‌ای و کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی و آزمایشات تشخیصی که منجر به حفظ سرمایه‌های دامی استان و ارتقای سطح سلامت جامعه می‌شود، نمونه برداری در سطوح مختلف انجام شده و به آزمایشگاه‌های دامپزشکی ارسال و مورد آزمایش قرار گرفته است.

وی گفت: ۵۵ هزارو ۵۸۵ مورد آزمایش در سال ۹۷ انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ که ۳۷ هزارو ۱۳۴ مورد بوده است، رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: از این میزان ۱۹ هزارو ۶۷۹ مورد آزمایشات تشخیص مولکولی شامل بیماری‌های کرونا ویروس در شتر، آنفلوانزای فوق حاد و نیوکاسل پرندگان و ... و ۳۵ هزارو ۹۰۶ مورد آزمایشات سرولوژی دام و طیور، انگل شناسی و کنترل کیفی و نمونه‌های دام، طیور و آبزیان انجام شده است.

انتهای پیام/ع

۵۵ هزارو ۵۸۵ مورد آزمایش در سال ۹۷ انجام شده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.