وزیر ورزش و جوانان گفت: موزه ورزش که یکی از آرزو‌های بزرگ جامعه ورزش بود پس از چند دهه، تا چند هفته آینده افتتاح خواهد شد.

سلطانی فر: تشکیل موزه ورزش آرزوی دیرینه جامعه ورزش است/ تفاوت المپیک با سایر رویدادها این است هرکسی نمی تواند در آن شرکت کندبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه اهدای مدال ورزشکاران به موزه ورزش گفت: همانگونه که در فرصت های قبلی درباره مراحل شکل گیری موزه به مردم و جامعه ورزش گزارش دادیم، با هماهنگی خوبی که بین کمیته ملی المپیک، پارالمپیک، وزارت ورزش و جوانان و تمام فدراسیون های ورزشی به همراه همت صالحی امیری به وجود آمد پس از چند دهه که تشکیل موزه ورزش یکی از آرزوهای بزرگ جامعه ورزش ایران بود، این موزه به زودی و تا چند هفته آینده افتتاح خواهد شد.

تشکیل موزه ورزش آرزوی دیرینه جامعه ورزش است

او ادامه داد: با تکمیل مراحل نصب استیج ها و کارهای سمعی و بصری این موزه و تقدیم کاپ ها، یادمان ها، مدال ها و تمام سوابقی که در تاریخ ورزش وجود دارد، از سوی قهرمانان رشته های مختلف به موزه این آرزوی دیرینه جامعه ورزش تحقق پیدا می کند.

نسل های آینده می توانند به اشیاء موزه ورزش ببالند

سلطانی فر افزود: امروز شاهد بودید قهرمانان چند نسل ورزش ما از محمد نصیری که قهرمان المپیک ۱۹۶۸ مکزیکو سیتی بود و در المپیک ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ مدال نقره و برنز کسب کرده تا احسان حدادی، حامد حدادی و نجمه خدمتی که نخستین سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را به دست آورده و البته روسای فدراسیون ها، قهرمان‌های قدیمی و پیشکسوتان ورزش حضور داشتند و در فضایی دوستانه تمام چیز‌هایی را که در خلال سال‌ها و دهه‌های اخیر دوران قهرمانی و تلاش خود کسب کرده بودند به موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک تقدیم کردند تا در معرض دید عموم قرار بگیرد و نسل‌های آینده هم بتوانند به این افتخار‌ها ببالند و با غرور و افتخار نسبت به آنچه در گذشته داشتند و امید به آینده مسیر رشد و توسعه ورزش و کشور را دنبال کنند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: اتفاق ویژه‌ای در حال شکل گیری است و فکر می‌کنم در روز افتتاحیه که تا ۲، ۳ هفته آتی خواهد بود فراز جدید و نقطه عطف تاریخی شکل بگیرد. امیدوار هستم با استمرار تقدیم این مدال ها، یادبود‌ها و کاپ‌های قهرمانی بتوانیم موزه را در مراحل مختلف نوآوری کنیم. در بحث موزه داری اشیایی که به نمایش گذاشته می‌شود هر چند ماه یک بار تغییر می‌کند و اشیاء جدیدی به موزه می‌آید تا لوازم و اشیایی که به عنوان یاد و خاطره ورزش هستند در دیدگاه عموم قرار بگیرند.

استقلال و پرسپولیس تا پایان سال ۹۸ خصوصی می شوند

سلطانی فر درباره آخرین وضعیت واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار داشت: فکر کنم برای هفتمین یا هشتمین بار است می‌گویم این دولت و وزارت ورزش مصمم است کار واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی را تحقق بدهد چراکه سال گذشته مصوبه اش را از دولت گرفتیم و طبق تهمیداتی که در نظر گرفته شده است این کار از سوی سازمان خصوصی سازی، وزارت ورزش، سازمان فرابورس و دیوان محاسبات جلو می‌رود. بسیاری از گزارش‌های مالی که باید از سوی مدیران ۲ باشگاه در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار بگیرد تحویل داده شده است و تاکید کرده ام کارگروه ویژه‌ای با مسئولیت معاون ورزشی وزارت ورزش و جوانان، عضویت مدیران عامل استقلال و پرسپولیس، نمایندگان سازمان خصوصی سازی، بورس و فرا بورس به صورت مستمر جلساتی داشته باشد. تمام امکانات و گزارش‌های مالی، حقوقی و اداری که باید تهیه شود آماده یا در حال تکمیل است تا به امید خدا تا پایان سال ۹۸ حتما به این مهم دست پیدا کنیم.

او ادامه داد: بنیه اصلی فوتبال ایران این ۲، ۳ باشگاه به ویژه استقلال و پرسپولیس هستند و امیدواریم با تقویت آن‌ها از طریق خصوصی سازی، پرداختن به فوتبال پایه، بخش‌های اقتصادی، حقوقی، بین المللی و استعدادیابی شان روند رو به رشد باشگاه‌ها طی شود و بتوانند در سال‌های آتی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم بدرخشند تا زمینه‌های افتخار تمام مردم را فراهم کنند. وزارت ورزش و دولت مصمم هستند و انشالله بتوانیم تا پایان سال ۹۸ خصوصی سازی باشگاه‌ها را اجرایی کنیم.

با نظارت، رصد و پایش دقیق به سمتی برویم که بیش ترین سهمیه المپیک را به دست آوریم

سلطانی فر درباره برنامه های وزارت ورزش برای حمایت از فدراسیون های المپیکی بیان کرد: از حدود یک سال و نیم قبل ستاد عالی بازی های المپیک  و پارالمپیک را  با حضور صالحی امیری، خسروی وفا، روسای فدراسیون های ورزشی و معاونان وزارت ورزش و جوانان تشکیل داده ایم. تمام مسابقات مهم بین المللی که حکم کسب سهمیه المپیک را دارد رصد می کنیم. از بازی های کشورهای اسلامی باکو، بازی های داخل سالن آسیا در ترکمنستان، بازی های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا تا المپیک ۲۰۲۰ را در یک راستا دیده ایم و ان شاالله بتوانیم با نظارت، رصد و پایش دقیق به سمتی برویم که بیش ترین سهمیه را به دست آوریم و در المپیک هم حضور مقتدرانه ای داشته باشیم.

تفاوت المپیک با سایر رویدادهای بین المللی این است هرکسی اراده کند نمی تواند در آن شرکت کند

او ادامه داد: تفاوت المپیک با سایر رویدادهای بین المللی این است هرکسی اراده کند نمی تواند در آن شرکت کند بلکه باید در مسابقات کسب سهمیه شرکت کند.رشته های انفرادی باید رکورد ورودی را به دست آورند و رشته های تیمی هم باید در مسابقات کسب سهمیه روی سکو رفته و مقام بیاورن. در نهایت یک ورزشکار یا تیمی که می خواهد به المپیک برود باید حدود ۲ سال در اردوها حاضر باشد و مدام در مسابقات شرکت کند تا در آن امتیاز بگیرد. در این مدت باید تدارکات و نیازهای لازم هم برای تیم یا ورزشکار تامین بشود و برای رسیدن به آمادگی راهی اردوها و مسابقات مختلف بشود. این مواردی است که ما در جلسات متسمری که در قالب ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک به صورت مستمر برگزار می شود بررسی می کنیم.

هر زمان مراحل انجام انتخابات فدراسیون کشتی و وزنه برداری صورت بگیرد انتخابات را برگزار می کنیم

وزیر ورزش و جوانان درباره زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون کشتی و وزنه برداری گفت: برای این فدراسیون ها سرپرست انتخاب کرده ایم تا مراحل انجام انتخابات مانند ثبت نام کاندیدها، بررسی صلاحیت ها و مقدمات برگزاری انتخابات انجام شود. هر زمان این کارها صورت بگیرد در اولین فرصت انتخابات این 2 فدراسیون را برگزار می کنیم.


بیشتر بخوانید: سلطانی فر: امیدواریم تا پایان سال ۹۸ استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار