مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: ۵۷ مورد احکام قلع و قمع ساخت و ساز و بنای غیر مجاز از پارسال تاکنون در شهرستان بابلسر اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حمیدرضا رحمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر گفت:  با بیان اینکه حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن آن‌ها یکی از مهمترین اولویت‌های کاری جهاد کشاورزی است، گفت: از سال گذشته تاکنون ۵۷ مورد احکام قلع و قمع ساخت و ساز و بنای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی شهرستان بابلسر اجرا و ۱۷ هزار مترمربع از این اراضی آزاد سازی و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: بر اساس ماده سه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی دو مورد حکم قطعی قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان بابلسر به مرحله اجرا درآمد.

رحمانی گفت: به منظور اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی نیز ۱۵ قطعه تفکیکی و احداث بنای غیرمجاز در روستای مقریکلای شهرستان بابلسر تخریب شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر افزود: با اجرای این احکام پنج هزار مترمربع از اراضی کشاورزی این شهرستان به حالت اولیه برگردانده شد.

وی گفت: این عملیات توسط اکیپی از امور اراضی جهاد کشاورزی و با حضور و همراهی نیروی انتظامی و نماینده دادستان این شهرستان صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر افزود: هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی به طور مستقیم موجب کاهش مساحت موجود در اراضی و باغات و در نتیجه کاهش تولید محصولات کشاورزی می‌شود که این موضوع در دستیابی به خودکفایی و تولیدات کشاورزی استان نقش بسزایی دارد.

رحمانی گفت: سال گذشته ۴۰ مورد حکم قلع و قمع بنا در خصوص تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی شهرستان بابلسر اجرا شد که به دنبال آن ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی  بابلسر آزاد شد.

انتهای پیام/ م

ساخت و ساز‌های مجاز شهرستان بابلسر زیر ذره بین بازرسان جهاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.