کوثر ملکی صخره نورد نونهال تبریزی توانسته افتخارات بیشتری را در سطح ملی و بین المللی کسب کند.

کوثر ملکی صخره نورد نونهال تبریزی در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریزگفت: صخره نورد ۹ ساله تبریزی، اولین نونهالی که توانسته ام دیواره‌های طبیعی را سرطناب صعود کنم.

وی افزود:من از ۳ سالگی شروع به فعالیت سنگ نوردی کرده و ازسن ۶ سالگی به صورت حرفه‌ای این رشته را دنبال کرده ام.

ملکی گفت:در سن ۷ سالگی یک رکورد جهانی را در طبیعت ثبت کرده ام که به صورت سرطناب دیواره طبیعت را در در رشته سنگ نوردی صعود کرده ام.

وی افزود:تاکنون ۵ مدال کسب کرده ام که ۳ تا آن‌ها استانی و ۲ تای ان‌ها کشوری هستند.

کوثر به هم سن وسالان خود توصیه کرد از ورزش دوری نکنند.

فیض الهی مادر کوثر ملکی هم  در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریزگفت:ما از ۷ ماهگی کشف کردیم که کوثر این استعداد را دارد که بتواند سنگ نوردی کند.

وی افزود:از تشک‌هایی که در خانه داشتیم کوثر به راحتی بالا می‌رفت و نمی‌ترسد و همین جرقه‌ای شد تا به این فکر بیفتیم که به او صخره نوردی یاد بدهیم.

فیض الهی افزود:صعود به صخره ایلان اوچان، دیواره توربین در جزیره اسلامی وصعود به دیواره قلعه بابک از جمله صعود‌های کوثر ملکی است که جزورکورد‌های او محسوب می‌شود.

ملکی پدر کوثر هم در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز گفت:ما هر روز به صورت فشرده و حرفه‌ای روزی سه ساعت تمرین می‌کنیم و کوثر داره این فشار‌ها را تحمل می‌کنه و روز به روز در حال پیشرفت است تا بتواند افتخارات بیشتری را در سطح ملی و بین المللی کسب کند.

در آذربایجان شرقی در رده کودکان و نونهالان فردی نیست که تجهیزات صخره نوردی را خودش حمل کرده و نصب کند، ولی کوثر ملکی توانسته است این مهم را محقق کند.

انتهای پیام/ش

کسب مقام ملی و بین المللی توسط صخره نورد تبریزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.