حاتمی با اشاره به فعالیت‌های سازمان نظام روان‌شناسی گفت: با مشارکت هلال احمر خدمات مشاوره در نقاط آسیب دیده ارائه می‌شود.

محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارتباط سازمان نظام روان‌شناسی با وزارت علوم اظهار کرد:‌ بدون شک یکی از مهمترین ارگان‌های مرتبط با سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره وزارت علوم است به طوری که می‌توانیم بگوییم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای سازمان نظام روان‌شناسی حکم وزارت بهداشت را برای نظام پزشکی دارد.

وی ادامه داد: در دوره جدید مدیریت برنامه‌ ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت خوبی را برای ارتباط سازمان نظام پزشکی و وزارت علوم در نظر گرفته‌ایم و ارتباط خوبی بین این ۲ سازمان شکل گرفته است.

محبی///

حاتمی بیان کرد: ۹۸ درصد از اعضای سازمان نظام روان‌شناسی را فارغ التحصیلان وزارت علوم تشکیل می‌دهند و بنابر بند ۶ ماده ۳ قانون تشکیل سازمان‌ها باید جهت توانمندسازی و بازآموزی اعضا ارتباط خوبی بین وزارتخانه‌ها وجود داشته باشد، بنابراین بین وزارت علوم و سازمان نظام روان‌شناسی باید تعامل بیشتری وجود داشته باشد که در این امر نیازمند حمایت‌های وزارت علوم هستیم.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور اظهار کرد: در نشستی که در مدتی پیش با دکتر منصور غلامی داشتیم ایشان اشتیاق خود را برای پویاتر شدن سازمان نظام روان‌شناسی اظهار کرد و گفت دستورات لازم به واحدهای مختلف خصوصا به معاونت دانشجویی و فرهنگی ابلاغ می‌شود تا همکاری دو جانبه‌ای بین وزارت علوم و نظام روان‌شناسی برقرار شود.

محبی///

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی اجتماعی مشکلات زیادی گریبان گیر مردم کشورمان شده است به خصوص وقوع حوادثی مثل سیل‌های اخیر مردم را در معرض بروز مشکلات روان‌شناسی قرار داده است؛ سازمان نظام روان‌شناسی در سال‌های اخیر فعالیت‌ چشمگیری داشته است و اکنون با مشارکت داوطلبان هلال احمر اقدام به ارائه خدمات مشاوره در نقاط آسیب دیده می‌کند و به طور کلی می‌توانیم حضور نظام روان‌شناسی را یک فرصت بزرگ برای آرامش بخشی به جامعه بدانیم.

حاتمی ادامه داد: تمامی افراد جامعه برای عبور از مشکلات زندگی به همراهی یک مشاور نیازمندند و امیدوار هستیم تا با بهبود تعاملاتمان با وزارت علوم بتوانیم دانشجویان را در مراحل مختلف تحصیل همراهی کنیم.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور تصریح کرد: طی این جلسه نیازمندی‌های سازمان برای همکاری با دانشگاه‌ها و همراه شدن دانشگاه‌های استان‌ها بررسی شد و امیدوار هستیم تا هرچه زودتر شاهد امضای تفاهم نامه‌ای بین سازمان نظام روان‌شناسی و وزارت علوم باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار