یک مقام مسئول از پلمب تدریجی هزار واحد غیررسمی پارچه فروشی در تهران خبر داد.

امیر قدیمی نژاد رئیس اتحادیه فروشندگان، بنکداران و طاقه فروشان پارچه در گفت وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: به رغم کمبود‌های موجود در زمینه تامین نخ   توانسته ایم نیاز بازار را پاسخ دهیم.

به گفته وی،  مواد اولیه پارچه در حال ترخیص از گمرک است.


بیشتر بخوانید: ۵۰ درصد بازار پارچه تولید داخل است/ سهم ۴۰ درصدی واردات در بازار پوشاک 


قدیمی نژاد تعداد واحدهای صنفی پارچه فروشی در تهران را  ۴ هزار و ۵۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: از این میزان هزار واحد بطور غیر رسمی در حال فعالیت هستند که این تعداد نیز به تدریج پلمب خواهند شد.

 رئیس اتحادیه فروشندگان، بنکداران و طاقه فروشان پارچه تصریح کرد: رکود صنعت نساجی کشور بخصوص در بخش پارچه به دلیل بی تفاوتی مسئولان نسبت به واردات بی رویه پوشاک و کالای ساخته شده است، به طوری که وقتی پارچه و برخی منسوجات که داخل کشورمان توان تولید آن را داریم، در حجم بسیار زیاد وارد ایران می‌شود، به طور قطع صنایع پارچه بافی و نساجی ایران دچار مشکل می‌شود. به عنوان مثال، اکنون در انواع پارچه، پتو و دیگر محصولات بافته چنین مشکلی را داریم.

وی گفت: امیدواریم با همکاری دولت، این صنف بتواند دوباره رونق گیرد و بتوانیم اشتغالزایی را گسترش دهیم.

قدیمی نژاد میزان واردات پارچه را ۵۰ درصد دانست و درباره صادرات افزود: پارچه ایرانی به کشورهایی چون عراق و افغانستان صادر می شود.

وی ضمن تاکید بر نقش مهم فرهنگ سازی، بیان کرد: تشویق مردم برای خرید کالا و تولید ایرانی می تواند در رونق تولید تاثیرگذار باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان، بنکداران و طاقه فروشان پارچه گفت: بازار پارچه نیز از وضع کلان اقتصادی کشور تاثیر می‌گیرد، بنابراین هرگونه تغییر، می‌تواند تاثیرات خود را بر این صنف داشته باشد.

انتهای پیام/

صادرات پارچه به عراق و افغانستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار