شهروندان یمنی اعم از پیر و جوان و کودک در آغازین روز‌های ماه مبارک رمضان کاری غیر از جستجو برای پیدا کردن منابع تامین آب آشامیدنی ندارند.

المنار: مردم یمن برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز خود در ماه رمضان با مشکل مواجهندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، مردم یمن به سبب حملات متجاوزان سعودی-آمریکایی، برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز خود در ماه مبارک رمضان با مشکل روبه‌رو هستند. مهاجران الحدیده نیز از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهند آن‌ها را به خانه و کاشانه خودشان بازگردانند.

گزارشگر المنار در گزارشی درباره اوضاع زندگی یمنی‌ها گفت: شهروندان یمنی اعم از پیر و جوان و کودک در آغازین روز‌های ماه مبارک رمضان کاری غیر از جستجو برای پیدا کردن منابع تامین آب آشامیدنی ندارند. خشکسالی در استان ریمه باعث خشک شدن چشمه ها، چاه‌ها و برکه‌ها شده و مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورده است. یمن پیش از جنگ نیز از جمله کشور‌هایی بود که با بحران آب دست به گریبان بودند به همین سبب جنگ و پیامد‌های ناشی از آن بر این مشکل افزوده است.

یکی از مردم یمن گفت: اوضاع ما چیزی شبیه جهنم است. نه سرپناه درستی داریم و نه آب و دیگر امکانات.

در ادامه گزارش آمده است: با وجود ادامه حملات هوایی به مناطق مختلف استان الحدیده، شهروندانی که از این استان مهاجرت کرده‌اند به سبب وخامت اوضاع، خواستار بازگشت به شهر و دیار خود هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار