بخش فقه و معارف پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب به مناسبت ماه مبارک رمضان، بخشی از بیانات ایشان را برای بهره‌وری بیشتر از این ماه، در قالب سخن نگاشت منتشر می‌کند.

با استغفار راه رحمت و تفضّل خدا به سوی ما باز می‌شود +سخن‌نگاشتبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رمضان یکی از ماه‌های مهم قمری است که در آن درهای رحمت الهی به سوی بندگان گشوده می‌شود و فرصت نابی است تا هر فرد با روزه‌داری، عبادت و اخلاص بیش از پیش خود را به پروردگار نزدیک کرده و روح خود را تعالی بخشد.

با توجه به این که قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نازل شده است و تلاوت آیات آن در این ماه فضیلت بسیاری دارد، در روایات اسلامی، از ماه رمضان به عنوان بهار قرآن یاد شده است؛ چنان که حضرت امام باقر(ع) می فرماید: «هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.»

بخش فقه و معارف پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایام پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان، مجموعه‌ای از مواعظ اخلاقی ایشان را برای بهره‌وری بیشتر از فرصت ارزنده و معنوی این ماه، در قالب مجموعه سخن‌نگاشت منتشر می‌کند.

در ادامه مطلب منتشرشده در پنجمین روز ماه مبارک رمضان را در این مجموعه می‌خوانید.

رهبرانقلاب: استغفار اگر درست انجام گیرد، باب برکات الهی را به روی انسان باز می‌کند. همه‌ی آنچه که یک فرد بشر و یک جامعه‌ی انسانی از الطاف الهی احتیاج دارد به وسیله‌ی گناهانی که ما انجام می‌دهیم، راهش بسته می‌شود. گناه، میان ما و رحمت و تفضّلات الهی، حجاب می‌شود. استغفار، این حجاب را برمی‌دارد و راه رحمت و تفضّل خدا به سوی ما باز می‌شود.

پوستر| برداشتن حجاب گناه و فواید استغفار

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار