سناتور دموکرات آمریکایی با انتقاد از سیاست‌ خارجی کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا هر کاری که در عرصه بین‌المللی انجام می‌دهد، به گند کشیده می‌شود.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، کریس مورفی، سناتور دموکرات ایالت کنتیکت آمریکا روز گذشته (جمعه) در یک سخنرانی به میزبانی سازمان «اقدام علیه امنیت ملی آمریکا» به انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور پرداخت و گفت که هر کاری که این رئیس جمهور در عرصه بین المللی انجام می‌دهد به گند کشیده می‌شود.

وی در این خصوص گفت: اگر ما به صورت فعال و منظم از اقداماتی که این رئیس جمهور انجام داده است انتقاد نکنیم، نمی‌توانیم «شکاف» ایجاده شده میان جمهوری خواهان با دموکرات‌ها را کمتر کنیم؛ بنابراین نخستین مسئله‌ای که ما باید به آن متعهد شویم این است که این مسئله را بررسی کنیم که چگونه دونالد ترامپ روی هر چه که در عرصه جهانی دست می‌گذارد، به گند کشیده می‌شود.

وی در ادامه افزود: من فکر می‌کنم مردم آمریکا کشوری می‌خواهند که در کل جهان مورد احترام واقع شود. این آشوبی که (دونالد ترامپ) در اینجا (آمریکا) ایجاد کرده است، در واقع در همه جهان هم ایجاد کرده است. به همین دلیل است که ما باید ثبات را بار دیگر به کاخ سفید بازگردانیم.

کاخ سفید تاکنون به اظهارات کریس مورفی واکنشی نشان نداده است.

کریس مورفی از جمله اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکاست که بار‌ها تأکید کرده نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ باید بر مسائل بین المللی بیشتر تمرکز کنند. مورفی همچنین پیشتر طرحی را به کنگره ارائه کرده بود که به حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف عربستان سعودی در یمن پایان دهد. طرحی که در نهایت بوسیله  ترامپ وتو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار