طبق نظرسنجی رویترز که با کمک موسسه افکارسنجی «ایپسوس» انجام شده است ۴۵ درصد مردم آمریکا با طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور موافق هستند.

افزایش شمار حامیان استیضاح ترامپ در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، نتیجه یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که میزان حمایت از طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به ۴۵ درصد رسیده است.

طبق نظرسنجی رویترز که با کمک موسسه افکارسنجی «ایپسوس» انجام شده است ۴۵ درصد مردم آمریکا با طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور موافق هستند. از سوی دیگر بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که تحقیق‌های متعدد کنگره در مورد دونالد ترامپ عملکرد قوه مجریه را مختل کرده است.

در حالیکه ۴۵ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی با طرح استیضاح رئیس جمهور موافق هستند، در مقابل ۴۲ درصد با این طرح مخالفت کرده‌اند. بین اعضای حزب دموکرات آمریکا در مورد پیگیری طرح استیضاح دونالد ترامپ اختلاف‌نظر پیش آمده است. دموکرات ها کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار دارند.


بیشتر بخوانید: نانسی پلوسی: ترامپ ما را تحریک می‌کند که او را استیضاح کنیم


در حالیکه شماری از نامزدهای این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، رسما خواستار استیضاح دونالد ترامپ شده‌اند، برخی از سران حزب در کنگره از جمله نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان با چنین طرحی موافق نیستند. نانسی پلوسی بر لزوم پیگیری طرح تحقیق و تفحص گام به گام در امور قوه مجریه تاکید کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار