تکمیل موزه دفاع مقدس سمنان عزم جدی مدیران استان سمنان را میطلبد/تکمیل موزه با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریالی امکان پذیر استسرهنگ سلامی گفت: موزه دفاع مقدس سمنان به عنوان مرکز مهم فرهنگی استان برای تکمیل در سال ۹۸ به ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: براساس ارزیابی‌ها و با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت و ساز، تکمیل طرح مهم موزه دفاع مقدس سمنان اکنون بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان طرحی جامع برای رونق گردشگری مذهبی و جذب مسافران عبوری از محور تهران-مشهد در محدوده استان سمنان است، تاکید کرد: تعهدات مالی مصوب دولت در سال ۹۸ برای ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان با نگاه ویژه و همدلی مسئولان تخصیص یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: شهرداری سمنان تعهداتی را برای تکمیل محوطه سازی، ساختمان و فرهنگ سرای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان تقبل کرد که امیدواریم با برنامه ریزی اصولی هر چه سریعتر این طرح تکمیل شود.

سرهنگ سلامی اضافه کرد: با تکمیل و ورود مسافر و گردشگر به سمنان می‌توان درآمدزایی مطلوبی از این طرح داشت و پژوهشگران برای انجام تحقیقات و کسب اطلاعات از ابعاد مختلف هشت سال جنگ تحمیلی به این مرکز فرهنگی دفاع مقدس مراجعه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ساخت این طرح بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است، تصریح کرد: نگاه مسئولان برای تکمیل این طرح ویژه و تعاملی باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: برای سال ۹۸ تکمیل این طرح با تخصیص کامل اعتبار‌ها برنامه ریزی شده که امیدواریم وعده مهم دولت برای ساخت این مرکز فرهنگی و ارزشی عملیاتی شود.

ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان در سفر سال ۱۳۸۵ رهبر معظم انقلاب به استان مصوب و در ۱۳۸۷ عملیات اجرایی آن در ۱۲۰ هزار متر مربع آغاز شد.

انتهای پیام / گ

تکمیل موزه دفاع مقدس سمنان ۲۱۰ میلیارد ریال نیاز دارد

برچسب ها: سپاه ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.