امام جمعه قزوین گفت: در طول تاریخ شاهد بودیم که هر زمانی مقاومت و ایستادگی ما افزایش یافت دشمنان عقب نشینی کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: در طول تاریخ شاهد بودیم که هر زمانی مقاومت و ایستادگی ما افزایش یافت دشمنان عقب نشینی کردند، برای نمونه از زمانی که حزب الله لبنان ایستادگی خود را مقابل صهیونیست‌ها افزایش داد روند ظلم اسرائیلی‌ها کاهش یافت و شمارش معکوس سقوط رژیم صهیونیستی آغاز شد.

نماینده، ولی فقیه در استان عمل به دستورات قرآنی را ضروری دانست و بیان کرد: هر کجا سربلند شدیم و پیشرفت کردیم، بخاطر این بود که بر اساس قرآن قدم برداشتیم و هر کجا قرآنی قدم بر نداشتیم، ضربه خوردیم و نمونه‌ای از عمل غیر قرآنی را در برجام مشاهده کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: در قرآن کریم می‌خوانیم که‌ای کسانی که ایمان دارید غریبه‌ها را صاحب اسرار خود نکنید، زیرا دشمنان تا شما را خسته نکنند از دشمنی خود دست برنمی دارند، مثل کسانی نباشید که آشکارا می‌گویند خزانه کشور خالی است و زمینه طمع مستکبران را فراهم کردند. زمانی دشمنی دشمنان ما تمام می‌شود که محکم و مقتدرانه مقابل آن‌ها بایستیم.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: خدای متعال می‌فرماید، ما هیچ راه تسلطی از کافران برای مومنان قرار ندادیم، بلکه خداوند تسلط مومنان را بر کافران و مشرکان می‌خواهد و در صورت این تسلط امداد‌های غیبی خود را به مومنان می‌رساند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: اگر ما عزتمندانه عمل کنیم دشمنان انقلاب عصبانی می‌شوند. در این شرایط قرآن به ما می‌گوید به دشمنان بگویید از عصبانیت خود بمیرید، این نگاه و عملکرد اثرگذار خواهد بود و عامل عقب نشینی دشمن می‌شود.

وی اضافه کرد: خداوند فرموده هر کجا شما موفقیتی به دست آورید، ناراحت می‌شوند و اگر فتنه‌ای بین شما برپا شود، اختلافی بین شما ایجاد شود خوشحال می‌شوند، اما اگر اهل صبر و تقوا باشید، هیچ کاری علیه شما نمی‌توانند انجام دهند و خدا آن‌ها را زیر نظر دارد و بساطشان را بر می‌چیند.

امام جمعه قزوین گفت: موجودیت منحوس رژیم غاصب صهیونیستی را در این ایام داریم که عرب‌های فلسطینی این روز را روز نکبت نام نهاده اند چرا که نکبت و بدبختی به همراه داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: قطعا مسلمانان جهان در حمایت از مردم فلسطین تا روزی که صهیونیست‌ها را سر جای خودشان ننشانند و از سرزمین اشغالی خارج نکنند، این مطالبه را رها نخواهند کرد و اوج آن را ان‌شاءالله در راهپیمایی روز قدس مشاهده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یکی از سرداران به درستی گفته بود که نتانیاهو باید شنا در دریای مدیترانه را تمرین کند چرا که اگر به آن‌ها حمله شود راهی ندارند مگر اینکه به دریا بزنند و این شرایط در پیش روی آنهاست.

خطیب جمعه قزوین در ادامه به سالروز وفات حضرت ابوطالب (ع) و حضرت خدیجه (س) اشاره کرد و گفت: هر دوی این بزرگواران حامی رسول گرامی اسلام (ص) بودند و نقش مؤثری در ترویج اسلام داشتند.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به سالروز لغو امتیاز تنباکو توسط میرزای شیرازی گفت: این اقدام از افتخارات بزرگ در مقابل مستکبران جهان است و مشاهده کردیم برای مردم ما عزت به همراه داشت.

انتهای پیام/ک

خطبه‌های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.