تقوا کلید تکامل انسان در زندگی استامام جمعه مشهد گفت: در جنگ امروز باید مدیران و مسئولان جلودار باشند.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی گفت: کلام ما در خطبه نخست در مورد وعده‌های خداوند در قرآن بود که خداوند متعال وعده داده که بندگانش به ثواب و بهشت و بندگان گنهکار و منافقان و کفار به عذاب در دوزخ وعده داده است.

وی تصریح کرد: میزان ثبات این وعده‌ها و تغییرناپذیری وعده پروردگار در چه موردی است و آیا نسبت به همه است یا خیر؟ اینکه خداوند فرموده گنهکار را در عذاب گرفتار و به بنده متقی ثواب می‌دهد آیا هر بنده مومن به ثواب خدا می‌رسد و این وعده قابل تغییر نیست و هر انسان کافر و گنهکاری به عذاب خدا نائل می‌شود و این قطعی نیست یا خیر؟

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی با استغفار گناهانشان بخشیده می‌شود و مسئله عذاب نسبت به آن‌ها صدق نمی‌یابد یا در مقابل عده‌ای انسان مومن که به ثواب و بهشت وعده داده شده‌اند دچار حبط عمل شده و اجر عمل آن‌ها سقوط می‌کنند و به بهشت وعده داده نمی‌رسند؛ ثبات وعده‌های خدا در چه موردی است؟

آیت الله علم الهدی افزود: ذات مقدس پروردگار در سوره مبارکه زمر این مسئله را تبیین می‌کند که وعده تخلف‌ناپذیر در مورد چه کسانی تغییرناپذیر است؛ در آیه ۱۶ این سوره خداوند متعال در این مورد مطالبی را بیان می‌کند. گاهی کفر و نفاق در فردی رسوب کرده و وی براساس عناد با خدا کفر می‌ورزد و این‌ها کسانی هستند که در این آیه خداوند در مورد آن‌ها نکاتی را می‌فرماید و این‌ها در قیامت نیز در آتش به سر می‌برند و زندگی دنیوی آن‌ها نیز این چنین است و وعده خدا نسبت به این‌ها تغییرپذیر نیست و در محاصره آتش و عذاب الهی هستند.

وی تصریح کرد: کلمه عذاب و حقیقت عذاب بر این‌ها وارد شده و در مورد این‌ها حقیقت یافته است. مگر می‌توان کسی را که تا ابد در آتش است را نجات داد؟ در مورد افراد متدینی که بهشتی بودن آن‌ها نهادینه و قطعی است در آیه ۲۰ همین سوره مبارکه زمر نکاتی ارائه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: متدینی که اعمال صالحی دارد و زندگی‌اش تحت نرم‌افزار تقوا است و با برنامه تقوا زندگی می‌کنند کسانی هستند که بهشت برای آن‌ها نهادینه شده و این‌ها مرتب در حال پیشرفت هستند.
 
آیت الله علم الهدی در بخش دیگر سخنان خود افزود: در آرایش جنگی باید مدیران و مسئولان جلودار باشند و بدانیم فرهنگ و ادبیات ما در جنگ اقتصادی مقابل دشمن همان ادبیات دوران ۸ سال دفاع مقدس است. در آن دوران جوانان می‌دیدند فرماندهان در صف اول قرار دارند و آنان نیز تبعیت می‌کردند.
 
وی تصریح کرد: امروز اگر قرار است جامعه ما مقابل جنگ اقتصادی دشمن بایستد باید مدیران و مسئولان جلوتر حرکت کرده و جنگ را مدیریت کنند نه اینکه از مردم عقب‌تر باشند.

امام جمعه مشهد گفت: اینکه مدام بگوییم انبار‌ها پر از کالای اساسی است، اما مدیریت نشود که کالا با قیمت گران به دست مردم برسد درست نیست. نباید مدیران خود را کنار بکشند و اجازه دهند یک عده زالو صفت در بازار مردم را دچار مشکل کنند.

آیت الله علم الهدی افزود: اگر شما نمی‌توانید از مسئولیت کنار بروید و اجازه دهید کسانی که می‌تواند وارد عرصه شوند. بر جامی را تصویب کردید که از روز اول رهبری اعلام کردند آن‌ها به عهد خودشان وفا نمی‌کنند، اما عده‌ای قبول نکردند و این همه خسارت به جامعه و فناوری کشور وارد شد و حالا به حرف مقام معظم رهبری رسیدید و لااقل محکم بایستید و غنی سازی ۲۰ درصد را باز گردانید و آب سنگین اراک را راه بیاندازید.

وی تصریح کرد: اگر با قدرت وارد میدان شوید مردم هم از شما حمایت خواهند کرد و پشتیبانتان خواهند بود. مردم ۴۰ سال نشان دادند با آمریکا آشتی نمی‌کنند و به همه فهماندند از استکبار ستیزی دست بر نخواهند داشت. مردم در نداشتن‌ها مقاومت می‌کنند و این مسئولان هستند که باید نقش خود را ایفا کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آرایش جنگی مشخصه‌هایی دارد که یکی از آن‌ها رونق تولید است و در این شرایط که نزولات جوی خوب بوده باید کشاورزی و دامداری مدیریت شده و در این حوزه‌ها به خارج وابسته نباشیم.

آیت الله علم الهدی افزود: باید دشمن بفهمد کشور ما آماده جنگ اقتصادی است و مانند دیگر عرصه‌ها در این حوزه نیز شکست خواهد خورد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

مسئولان آرایش جنگی بگیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.