استاندار قزوین در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین گفت: بهره برداری از واحد‌های تولیدی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، اولویت اقتصادی استان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین، بهره برداری واحد‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی را الویت استان برشمرد و گفت: رویکرد بانکی به سرمایه در گردش معطوف شده است و در شرایطی که ۶۶ درصد تسهیلات در حوزه صنایع پرداخت می‌شود، باید به سمت افتتاح و بهره برداری واحد‌های نیمه تمام حرکت کرد.

زاهدی خاطرنشان کرد: ۳۴ درصد منابع بانکی استان در دست بانک‌های خصوصی قرار دارد، اما فعالیت آن‌ها در حوزه اعطای تسهیلات برای اشتغال و رونق تولید چندان چشمگیر نیست که باید ترتیبات خاصی را در این خصوص لحاظ کرد.

استاندار قزوین با بیان اینکه قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتری نمونه تبعیض آشکار در قبال صنایع استان است، اظهار داشت: از این دست قوانین باعث شده تا مانعی اساسی پیش روی تولیدکنندگان قرار گیرد و هم اکنون بین استان قزوین با استان‌های قم و سمنان تبعیض ایجاد شده است.
وی به تقنین قوانین اجرایی در کشور تاکید کرد و گفت: مقرراتی که در حوزه ارز پایه گذاری شد، هیچکدام عملیاتی نشد و باید قوانین و مقررات جدید ضمن انسجام از قابلیت اجرایی بالایی برخوردار باشد.

استاندار با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: در شرایطی که قیمت گوشت قرمز و مرغ بالا رفت، با وجود توزیع ۱۰۰ تن مرغ و ۸۰ تن گوشت بازهم در بازار مشکلاتی احساس می‌شد.

وی اضافه کرد: در شرایط عادی توزیع روزانه گوشت قرمز و مرغ در استان به ترتیب ۲۵ و ۵۰ تن است که نبود سامانه‌ای جامع باعث شده تا افزایش توزیع برای مردم قابل لمس نباشد.

زاهدی گفت: اگر خواهان رفع مشکلات هستیم باید تغییرات اساسی در مقررات ناپایدار و قوانین دست و پاگیر داشته ایجاد کنیم و نمی‌شود با قوانین شرایط عادی در این اوضاع گام برداشت.

انتهای پیام/ک

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.