­وزارت امور خارجه ترکیه به ارزیابی وزارت خارجه آمریکا در مورد لغو انتخابات شهرداری استانبول پاسخ داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته در واکنش به ابطال انتخابات شهرداری استانبول از مسئولین ترکیه خواست روند انتخابات را متناسب با قوانین دنبال کنند و یادآور شد که قبول نتایج انتخاباتی که آزاد و عادلانه برگزار شده است اساس دمکراسی است.

وزارت خارجه آمریکا افزوده است که ما به عنوان دوست ترکیه ابطال انتخابات استانبول را توسط شورای عالی انتخابات که پس از تصویب نتایج صورت گرفت به خاطر می‌سپاریم.

در پی این اظهارنظر، وزارت خارجه ترکیه در پاسخ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: همه باید به تصمیمات و احکام شورای عالی انتخابات احترام بگذارند. مانند این تحولات پیش از این نیز در آمریکا و دیگر کشور‌های جهان رخ داده و نباید فراموش کرد که همه این مسایل در چارچوب اصول دموکراسی حل شده اند.

گفتنی است شورای عالی انتخابات ترکیه ۳۷ روز پس از برگزاری انتخابات شهرداری‌ها و شورا‌های شهر در حالیکه اکرم امام اوغلو، نامزد حزب جمهوریخواه خلق و پیروز انتخابات در استانبول حکم شهرداری خود را دریافت و کارش را آغاز کرده بود با ۷ رای موافق در برابر ۴ رای مخالف حکم به تجدید انتخابات در این شهر داد و حکم امام اوغلو را نیز لغو کرد.

بر اساس حکم این شورا انتخابات شهرداری استانبول در روز ۲۳ ژوئن برابر با دوم تیرماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار