اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) ممکن است لیگ قهرمانان را با سیستم جدیدی برگزار کند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، یوفا ممکن است شکل جدیدی برای لیگ قهرمانان اروپا ارائه کند که طی آن سیستمی لیگی بر این رقابت‌ها حاکم شود و تیم‌ها بر اساس نتایج کسب شده در رقابت‌ها با سقوط یا صعود مواجه شوند.

لارس -کریستن اولسون، رئیس انجمن لیگ‌های فوتبال حرفه‌ای اروپا این خبر را اعلام کرد. روز گذشته نشستی با حضور هیئت مدیره این نهاد با کمیته اجرایی یوفا در شهر لیون فرانسه برگزار شد و طی آن شکل و شمایل مسابقات باشگاهی اروپا پس از سال ۲۰۲۴ مورد بحث قرار گرفت.

اولسون در این رابطه گفت: سیستم سقوط و صعود در لیگ قهرمانان اروپا بدین معنا است که برخی از تیم‌ها بدون توجه به نتایجی که در لیگ‌های داخلی خود کسب کرده اند، ممکن است همچنان در فصل آینده این رقابت‌ها باقی بمانند.

بر اساس این گزارش، از سال ۲۰۲۴ میلادی لیگ قهرمانان اروپا ممکن است در ۴ گروه ۸ تیمی (به جای ۸ گروه ۴ تیمی) برگزار شود. از هر گروه نیز ۵ تیم به مرحله بعدی صعود می‌کنند.

همچنین پیشتر الکساندر چفرین، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا به خبرنگاران گفت: هنوز هیچ تصمیمی درباره فرمت احتمالی لیگ قهرمانان اروپا اتخاذ نشده و فقط درباره ایده‌ها و نظرات بحث شده است.


بیشتر بخوانید:

معجزه آنفیلد قرمز‌ها را فینالیست کرد / مسی فینال اروپا را از دست داد + فیلم

ترکیب تیم های آژاکس و تاتنهام مشخص شد


انتهای پیام/

بررسی شکل و شمایل جدید برای مسابقات باشگاهی اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار